Problem niewłaściwego parkowania hulajnóg – ZDiT ma już gotowe rozwiązania
Do porządku obrad środowej (5 lipca) sesji Rady Miejskiej w Łodzi wprowadzono projekt uchwały przygotowany przez niezrzeszonego radnego Bartłomieja Dybę-Bojarskiego (Polska 2050) i stowarzyszenia Tak dla Łodzi oraz Łódź Cała Naprzód.
Ostatecznie punkt został zdjęty z porządku obrad. Według Mateusza Walaska, radnego Koalicji Obywatelskiej, sprawą zajmują się już przedstawiciele miasta, a projekt złożony przez społeczników Łódź Cała Naprzód i Tak dla Łodzi ma charakter czysto polityczny. – W tej kwestii 21 czerwca zbierała się już Komisja Dialogu Obywatelskiego. są prowadzone przez miasto działania. One są znane publicznie. Temat pojawił się raczej dla uzyskania przez niektóre osoby politycznego poklasku, a temu działania łódzkiej Rady miejskiej nie powinny służyć – komentował radny KO.
Bartłomiej Dyba-Bojarski, radny niezrzeszony (Polska 2050), stwierdził, że projekt uchwały skłonił Miasto do działań i rozmów z operatorami hulajnóg.
Rozmawiałem z urzędnikiem i wiem, że te prace są na wstępnym etapie. Robią dopiero rozeznanie. Przez to, że złożyliśmy projekt Miasto wpadło w histerię, że ktoś może zaproponować coś, na co oni nie wpadli. Przedstawiciele Koalicji Obywatelskiej każdą społeczną inicjatywę ubierają w skrzydełka polityczne, mierzą swoją miarą. Wszystko jest polityczne i nie można niczego w mieście załatwić, jeśli KO nie da przyzwolenia – zaznaczył radny.
Kwestię niewłaściwego parkowania hulajnóg, co w Łodzi stanowi spory problem, postanowił wyprzedzić Zarząd Dróg i Transportu. Poinformował we wtorek (4 lipca), że od września wprowadzi dodatkowe strefy parkowania hulajnóg.
– We wrześniu ubiegłego roku wyznaczone zostały pilotażowo trzy lokalizacje parkingów dla hulajnóg. Powstały one przy Piotrkowskiej Centrum, EC-1 i Manufakturze. Po obserwacji i zebraniu doświadczeń, ponownie prowadzone są rozmowy z operatorami hulajnóg, aby wypracować kolejne rozwiązania. Jedną z nich jest utworzenie kilkunastu stref parkowania na Piotrkowskiej, aby grupować pojazdy i uporządkować przestrzeń. W tym celu prowadzone są również rozmowy z konserwatorem zabytków. Docelowo parkingi na hulajnogi mogłoby powstać na każdym odcinku ul. Piotrkowskiej, oznaczone odpowiednimi znakami – informował Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy ZDiT.
Natomiast już wprowadzono ograniczenie prędkości, z jaką hulajnogi mogą się poruszać po deptakowej części Piotrkowskiej.