2 lutego przy ul. Inżynierskiej 14 rozpoczyna regularną pracę, jako siódma w kraju, Radiowa Stacja Przekaźnikowa o mocy 1,65 kW, transmitująca program ogólnopolski, na falach średnich w paśmie 233,8 m.
1 maja zespół pracowników Radiowej Stacji Przekaźnikowej w Łodzi podejmuje decyzję o nadawaniu w przerwach pomiędzy programami ogólnokrajowymi, własnych lokalnych audycji informacyjnych.
10 kwietnia z inicjatywy red. Jana Piotrowskiego odbywa się spotkanie z udziałem 2 tysięcy radiosłuchaczy. Zostaje powołana Łódzka Rodzina Radiowa, która obejmuje patronat nad niewidomymi dziećmi ze szkoły specjalnej.
2 lutego Dyrekcja Naczelna Polskiego Radia w Warszawie przyznaje Łodzi oficjalne prawo nadawania programów lokalnych. Od tej pory łódzkie Radio może emitować w ciągu roku „72 audycje”, na które złożą się „felietony, odczyty i inne formy audycyjne”.
W Rozgłośni powstaje Referat Sportowy pod kierownictwem red. Ludwika Szumlewskiego. 1 lipca Łódź rozpoczyna nadawanie audycji „Sport i rekreacja”.
Inż. Jarosław Bołdok i jego żona Emilia konstruują sygnał dla Rozgłośni Polskiego Radia w Łodzi, który wygrywa plebiscyt na najbardziej popularny sygnał radiowy w konkursie tygodnika „Antena” w 1938 roku.
15 kwietnia odbywa się uroczystość wmurowania aktu erekcyjnego pod „najnowocześniejszy w Polsce i w Europie” gmach radiowy przy ul. Narutowicza 130.
29 marca z nowo wybudowanej Rozgłośni przy ul. Narutowicza 130 odzywa się sygnał i rozpoczyna normalną pracę Radiostacja na falach średnich w paśmie 224 m. Cała Polska słucha w tym dniu z Łodzi „Koncertu popularnego” w wykonaniu Orkiestry Smyczkowej pod batutą Jerzego Sulikowskiego.
Rok 1945
Z 18 na 19 stycznia wycofujący się z Łodzi Niemcy zaminowują budynek Radiostacji. Przez lata wojny wykorzystywali oni stację nadawczą do celów wojskowych. Na dwie godziny przed wkroczeniem do miasta Rosjan wysadzają w powietrze antenę nadawczą, maszynownię, amplifikatornię, halę pomp i pomieszczenia redakcyjne.
- 21 stycznia w opuszczonej prywatnej kamienicy przy al. Kościuszki 40 powstaje prowizoryczna amplifikatornia, zmontowana przez przedwojennych pracowników. Dzięki temu w tym samym dniu przez zainstalowane na zewnątrz głośniki nadawane są pierwsze komunikaty odczytywane przez spikera Zdzisława Suwalskiego.
- 1 maja odbywa się inauguracja nowego studia. W koncercie występuje po raz pierwszy przed mikrofonem Radia w Łodzi Zespół Mandolinistów pod batutą Edwarda Ciukszy.
- 21 października następuje uroczyste otwarcie odbudowanej Rozgłośni przy ul. Narutowicza 130. O godz. 11.50 dyżurny spiker – Jadwiga Cedrowska zapowiada transmisję z uroczystości oraz popołudniowy program lokalny i ogólnopolski. Nadano w tym dniu m.in. “Koncert muzyki popularnej” z udziałem Chóru Mieszanego pod dyr. Karola Prosnaka.
Rok 1947
28 maja red. Ludwik Szumlewski przeprowadza z Łodzi setną z kolei bezpośrednią transmisję – sprawozdanie w programie ogólnopolskim.
Rok 1948
Redakcję Audycji dla Dzieci i Młodzieży Szkolnej obejmuje pisarka Janina Krzywopiszyna.
Rok 1950
1 stycznia Orkiestra pod dyr. Aleksandra Tarskiego, działająca od kilku miesięcy, staje się etatową Orkiestrą Rozrywkową Łódzkiej Rozgłośni Polskiego Radia. W 1952 roku kierownictwo artystyczne Orkiestry obejmuje Henryk Debich.
Rok 1953
31 stycznia w Zakładach Przemysłu Bawełnianego im. S.Dubois odbywa się koncert estradowy pn. “Przy sobocie po robocie”.
Rok 1957
Redakcja Programów Masowych przekształca się w dwie estradowe audycje – “Wesoły Autobus” pod redakcją Józefa Mozgi i “Program z dywanikiem” pod redakcją Tadeusza Dobrzyńskiego i Mariana Jeżewskiego. Stają się one wkrótce najbardziej popularnymi audycjami Polskiego Radia emitowanymi w programie ogólnopolskim.
Rok 1962
3 maja doroczne nagrody PR i Tv za twórczość radiową otrzymują dziennikarze – Irena Fenigsen, Tadeusz Dobrzyński, Marian Jeżewski, Irena Stankiewicz, Tadeusz Szewera i Kazimierz Zygmund.
Rok 1966
2 maja doroczną nagrodę PR i Tv otrzymuje nestor łódzkich dziennikarzy radiowych red. Bolesław Busiakiewicz, autor m.in. popularnych “Zagadek muzycznych”.
Rok 1967
Orkiestra Mandolinistów E.Ciukszy koncertuje w Budziszynie (NRD).
- 22-24 sierpnia Orkiestra H.Debicha po raz pierwszy towarzyszy solistom na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki w Sopocie.
- 13 października “Wesoły Autobus” odbywa pierwsze tournee po USA i Kanadzie prezentując na 30 koncertach specjalny program rozrywkowy dla Polonii.
- Pod redakcją Marka Wawrzkiewicza z udziałem kompozytorów Włodzimierza Korcza i Czesława Majewskiego oraz łódzkich aktorów powstaje Radiowy Kabaret “Bąbelek”.
Rok 1974
13 lipca jury Festiwalu Piosenki Żołnierskiej w Kołobrzegu nagradza Orkiestrę Rozrywkową Polskiego Radia I Telewizji w Łodzi “Złotym Pierścieniem” za osiągnięcia artystyczne. Orkiestra pod dyr. Henryka Debicha w ciągu 25 lat nagrała 10 tys. utworów, przygotowała 4 tys. koncertów na antenę ogólnopolską 2 tys. na antenę lokalną, uczestniczyła wielokrotnie w festiwalach w Sopocie, Kołobrzegu i Zielonej Górze.
Rok 1975
22 maja red. Tadeusz Szewera otrzymuje nagrodę za “całokszałt twórczości radiowej, szczególnie za opracowanie polskiej piosenki żołnierskiej z okresu II wojny”.
Rok 1977
Decyzją władz centralnych rozgłośnia kończy emisję na falach średnich. Powstaje program IV na falach ultrakrótkich w paśmie 68,51 MHz.
Rok 1981
30 lipca Komitet do Spraw Radia i Telewizji przyznaje za całokształt twórczości radiowej doroczne nagrody I stopnia red. red. Arnoldowi Borowikowi, Tadeuszowi Gicgierowi, Jerzemu Wilmańskiemu i II stopnia reżyser Romanie Mater.
Rok 1982
W pierwszych tygodniach stanu wojennego kilku dziennikarzy Rozgłośni rozpoczyna – wobec zawieszenia programu radiowego – nagrywanie serwisów publicystycznoinformacyjnych dla fabrycznych radiowęzłów.
Rok 1983
Pod redakcją Tadeusza Szewery ukazuje się książka poświęcona ludziom i audycjom łódzkiego radia pt. “Barwny świat mikrofonu. Wspomnienia radiowców.”
Rok 1990
Rozgłośnia zaczyna nadawać coraz więcej programów “na żywo” Powstają nowe audycje – dla dzieci “Hej!” pod red. Joanny Sikorzanki, dla młodzieży Wolne Radio Szkolne.
Rok 1993
Rozgłośnia Polskiego Radia w Łodzi zostaje przekształcona w spółkę skarbu państwa.
- Radio Łódź nadaje już przez całą dobę.
- W studiu muzycznym Radia Łódź odbywają się koncerty muzyczne “bez prądu” niemal wszystkich czołowych zespołów, rejestrowane przez telewizję publiczną.
Rok 1995
Radio Łódź inicjuje coroczny, ogólnołódzki plebiscyt słuchaczy, widzów i czytelników na Łodzianina Roku
Rok 1996
Ukazują się drukiem jubileuszowe fraszki radiowe Tadeusza Gicgiera.
Rok 1998
Wznawia działalność charytatywną Łódzka Rodzina Radiowa. – Radio Łódź inicjuje Wigilię charytatywną dla najuboższych i bezpośrednią transmisję Pasterki z Kościoła Środowisk Twórczych w Łodzi.
Rok 2001
1 września 2001 Wydział Techniki Radiowej, uruchomił studio emisyjne pracujące w technice cyfrowej. Tym samym rozpoczęliśmy erę radia cyfrowego w naszej rozgłośni. Otwiera to możliwości sprostania nawet największym wymaganiom technicznym, stawianym nam przez Naszych Słuchaczy.
Rok 2002
13 sierpnia rozgłośnia zwiększyła moc nadawania z 10 do 30 kilowatów. Dzięki tej zmianie słychać nas znacznie lepiej. Swoim zasięgiem obejmujemy już całe województwo łódzkie docierając do wszystkich jego mieszkańców.
Rok 2004
22 marca – od dziś program Radia Łódź realizowany jest za pomocą nowoczesnego systemu komputerowego o nazwie DIRA. To właśnie z tego systemu korzystają największe rozgłośnie radiowe w zachodniej Europie. System Dira umożliwia przygotowanie kompletnego programu radiowego. Nie musimy już korzystać z kilku różnych programów komputerowych. System ten istnieje od 1992 roku i cały czas jest aktualizowany a dziennikarze Radia Łódź pracują na jego najnowszej wersji.
Rok 2013
17 maja oficjalnie zaprezentowane zostało odświeżone logo rozgłośni
Rok 2014
7 stycznia Radio Łódź uruchomiło nowy serwis internetowy. Portal jest zbiorem informacji z Łodzi regionu.
Komentowane 1
Dlaczego nie wspomniano o Włodzimierzu Luszczykiewiczu “Dziadku Wlodku”, który piął teksty piosenek do Wesołego autobusu, był znany w Lecie z Radiem, miał charakterystyczny głos z chrypka. Uwielbiam Go do tej pory.