Mniejsza konsumpcja oleju palmowego. Kampania społeczna WWF Polska
Polska organizacja informuje, że produkcja oleju palmowego zagraża istnieniu zwierzętom z Azji południowo-wschodniej m.in. orangutanów sumatrzańskich, które znajdują się w łódzkim Orientarium.
Czytaj także: Młodzieżowe Słowo Roku 2023. „Rel” z największą liczbą głosów
Kierownik działu edukacji Orientarium w Łodzi Michał Gołędowski informuje, w jakich produktach możemy spotkać olej palmowy.
Z olejem palmowym spotykamy się na co dzień od momentu, jak tylko otworzymy oczy do momentu jak kładziemy się spać, ponieważ jest on w ponad połowie produktów żywnościowych, ale też w całej masie kosmetyków. Jest też składnikiem biopaliw. Najważniejsze z naszej strony jest to, żeby w ogóle ograniczyć konsumpcję oleju palmowego, ale jeżeli już nie uda się tego zrobić, to żeby ten olej, który jest używany, był olejem certyfikowanym.
Fundacja WWF Polska Marta Grzybowska, wyjaśnia, że nie na każdym produkcie widnieje certyfikat dobrego oleju.
Problem polega na tym, że jesteśmy w takim błędnym kole pomiędzy właśnie konsumentami i producentami. Ten logotyp nie jest wymagany, mimo że większość producentów w Polsce ma ten certyfikowany właśnie olej palmowy, ale nie chce używać i nie chce pokazywać tego certyfikatu, bo z badań wynika, żeby miałoby to przeciwny efekt. Stąd też nasza kampania, żeby uświadomić konsumentów, że nie muszą unikać tego oleju. Chodzi o to, żeby szukać tego oleju właśnie dobrego, tego, który ma jak najmniejszy wpływ środowiskowy.
Z badań organizacji wynika, że w Polsce ponad 50% oleju palmowego jest certyfikowana. Organizacja nakłania by świadomie wybierać produkty, które kupujemy.