Konferencja “Książka dziecięca dawniej i dziś” to okazja, by zapytać też przedszkolaków, jakie cechy powinna mieć interesująca książka oraz dlaczego w ogóle warto czytać.
Książki dla dzieci zmieniły się na przestrzeni lat, do tego stopnia, że można je już nie tylko czytać. Na rynku pojawia się coraz więcej publikacji interaktywnych, angażujących różne zmysły. Ich celem jest oczywiście nauka małych czytelników, ale poprzez zabawę, a także wyrabianie u nich dobrych nawyków, aby w dorosłym życiu regularnie czytali.
– Technologie mają zachęcić maluchy do sięgania po literaturę, ale czy rzeczywiście tak jest? Okazuje się, że sytuacja jest najlepsza od wielu lat. Książka znowu jest doceniana w społeczeństwie, znowu jest czytana. Przede wszystkim dzieci czytają – mówi jeden z prelegentów konferencji, prof. Grzegorz Leszczyński z Uniwersytetu Warszawskiego.
Gorzej jest wśród nieco starszej młodzieży, która częściej wybiera inne sposoby spędzania czasu.