Aż 15 odcinków dróg uwzględniono w przetargu ogłoszonym przez łódzki magistrat. To nietypowe zamówienie wiąże się z przekazaniem dodatkowych środków na wymianę nawierzchni na części łódzkich ulic przez Radę Miejską. Podczas sesji 22 maja przeznaczyli na remonty 37 mln zł. Za tę kwotę na wytypowanych ulicach ma zostać wykonane frezowanie starej nawierzchni, ułożenie nowej konstrukcji jezdni, wykonanie nowych warstw bitumicznych, remonty chodników i przystanków, budowa miejsc postojowych.
Co ważne, remonty mają się zakończyć w październiku i listopadzie, bo zastosowano w tym przypadku przyspieszoną procedurę przetargową. Dlaczego? Magistrat tłumaczy to tym, że:
Stan nawierzchni dróg uległ drastycznemu pogorszeniu w wyniku zwiększonego natężenia ruchu oraz występowania zwłaszcza w okresach zimowych bardzo niekorzystnych warunków atmosferycznych.
Łódzki magistrat podkreśla też, że do Zarządu Dróg i Transportu wpływa wiele wniosków o odszkodowanie za tzw. szkody komunikacyjne. W tym roku firma Szmigiel, która zabezpiecza miejsca, w których doszło do zniszczenia aut, interweniowała już kilkadziesiąt razy. Poza tym łódzcy urzędnicy doszli do wniosku, że zły stan ulic generuje też bardzo wysokie koszty związane z zabezpieczaniem ubytków. Dlatego też według nich zachodzi konieczność jak najszybszego wyremontowania wskazanych ulic. Ich stan podczas przeglądu przeprowadzonego już 28 września ubiegłego roku określono jako – zły.
A do remontów wytypowano:
Część I zamówienia – realizacja robót do 31.10.2024 r.
– modernizacja nawierzchni ul. Rokicińska/Piłsudskiego na wybranych fragmentach na odcinku Wałowa – Malownicza i odcinku Przędzalniana – Wodna (jezdnia płn.)
– modernizacja nawierzchni ul. Aleksandrowskiej na wybranych fragmentach od ul. Bielicowej do Al. Włókniarzy
– modernizacja nawierzchni ul. Przybyszewskiego na odcinku od ronda Sybiraków do Augustów – (jezdnia północna)
– modernizacja nawierzchni ul. Dennej na odcinku od ul. Prądzyńskiego w kierunku ul. Laskowickiej
Przy tej części zamówienia warto przypomnieć, że jesienią ubiegłego roku remontowano ul. Przybyszewskiego na takim samym odcinku, ale tylko na jezdni południowej. A północna część drogi jest nawet w gorszym stanie niż południowa przed remontem.
Część II zamówienia – realizacja do 15.11.2024 r.
– modernizacja nawierzchni ul. Zawiszy Czarnego i ul. Organizacji WIN na odcinku od ul. Łagiewnickiej do ul. Franciszkańskiej wraz z ul. Młynarską na odc. od ul. Zawiszy Czarnego do Organizacji WIN
– modernizacja nawierzchni ul. Wolborskiej wraz z ul. Podrzeczną na odcinku od ul. Franciszkańskiej do ul. Nowomiejskiej
– modernizacja nawierzchni ul. Majzela na odcinku od ul. Wolborskiej do ul. Wojska Polskiego
– modernizacja nawierzchni ul. Okulickiego na odcinku od ul. Okręglik w kierunku ul.11 Listopada
Modernizacja ul. Wolborskiej i ul. Podrzecznej miała być wstępnie wykonana wtedy, co przebudowa ul. Północnej i rewitalizacja Starego Rynku. Jednak ZIM unieważnił ogłoszone przetargi, bo złożone w nich oferty były za wysokie. Ostatecznie więc ulice Wolborska i Podrzeczna służyły jako objazd rozkopanej ul. Północnej, a obecny ich stan jest bardzo zły.
Czytaj także: Oferty na przebudowę Wolborskiej i Podrzecznej nawet 6 razy wyższe niż zakładał budżet ZIM
Część III zamówienia – realizacja do 15.11.2024 r.
– modernizacja nawierzchni ul. Sienkiewicza/ul. Tymienieckiego na odcinku od ul. Tylnej do ul. Piotrkowskiej
– modernizacja nawierzchni ul. Radwańskiej na odcinku od ul. Piotrkowskiej do ul. Wólczańskiej
– modernizacja chodnika ul. Wigury na odcinku od ul. Sienkiewicza do ul. Piotrkowskiej.
W 2002 r. ul. Sienkiewicza wyremontowano na odcinku od ul. Wigury do ul. Tylnej. Chociaż odcinek ten ma tylko 550 m długości, to remontowano go aż 9 miesięcy. W tym roku wymieniano nawierzchnię na sąsiedniej ul. Brzeźnej. Jej remont ma się zakończyć w najbliższych dniach.
Czytaj także: Po symbolicznych dziewięciu miesiącach dobiega końca remont ulicy Sienkiewicza
Część IV zamówienia- realizacja do 15.11.2024 r.
– modernizacja nawierzchni ul. Śląskiej na odcinku od ul. Przyjacielska do ul. Młynek
– modernizacja nawierzchni ul. Zbaraskiej na odcinku od ul. Tatrzańskiej do ul. Kossaka
– modernizacja nawierzchni ul. Kossaka na odcinku od ul. Zbaraskiej do ul. Dąbrowskiego
– modernizacja nawierzchni ul. Pankiewicza na odcinku od ul. Wojska Polskiego do Al. Palki
W tym roku ul. Śląska była remontowana już na trzecim odcinku od Rzgowskiej do Niższej. Miasto wówczas deklarowało, że to ostatni odcinek tej ulicy, który został przewidziany do remontu. Zdanie jednak zmieniło i w końcu wyremontowana zostanie jezdnia w bliskim sąsiedztwie Parku na Młynku.
Czytaj także: 12 marca miała się rozpocząć punktowa naprawa nawierzchni na Boya-Żeleńskiego. Na razie jej stan się nie polepszył
To nie koniec planowanych remontów, bo dzisiaj rozstrzygnięto przetarg na kolejny remont ul. Boya-Żeleńskiego. Magistrat kolejny raz zdecydował się na wymianę nawierzchni na tej ulicy, bo poprzedni wykonawca nie chciał usunąć usterek chociaż dał udzielił na swoje prace gwarancji. Jak informuje w mediach społecznościowych radny Mateusz Walasek z tzw. Komisji Transportu, sprawa jest w sądzie.
– Ewentualne odszkodowanie posłuży finansowaniu napraw. Termin wykonania nowej nawierzchni: 70 dni od podpisania umowy, to może być za około miesiąc. Dodatkowo będą nowe betonowe przystanki. Wykonanie prac w terminie 130 dni od podpisania umowy – informuje radny Walasek.
W marcu również próbowano poprawić stan ul. Boya-Żeleńskiego, ale efekty prac drogowców nie są tam za bardzo widoczne.
Komentowane 7
Co z ul. Unicką i Tuszyńską. Remont ul planowany na rok 2024.?
Czyżby już wyleciała z planu remontów.
Może tylko plan był przed wyborami władz miasta. No cóż jaki Pan taki kram.
Smutne i prawdziwe. Obiecać, a potem mieć wszystko gdzieś daleko . Ludzie w wszystko uwierzą, pamiętajmy kłamstwo ma krótkie nogi.Lodzianie otrząśnijcie się z marazmu.
A co z chodnikiem na ul. Wieckowskiego(strona północna) na odcinku od Pogonowskiego do Żeligowskiego i ciut dalej?? Jezdnia z dziurami, wystające co krok płyty chodnikowe!! Są ty 2rewitalizowane kamienice, a chodnik z ub.wieku !!Przejechać wózkiem z dzieckiem lub rowerkiem graniczy z cudem!! Ostatnio upadło nawet drzewo na nieszczęsną ulicę. Wstyd, tędy prowadzi też droga na Zdrowie, które można stracić idąc między wystającymi płytami chodnikowymi. Zapomniane już o tej ulicy??
Nikt świadomy nie przejmuje się trolerską dzielnicą. Kto o zdrowych zmysłach chciałby w takim miejscu mieszkać 🤔?
A kiedy będzie naprawiana ul.Jaracza? Przecież ona jest w tragicznym stanie.
Dopiero na 25 czerwca zaplanowane jest otwarcie ofert.
Kolejna super lokalizacji z żulami. 👹Kto normalny chciałby tam mieszkać?
Pod ul Boya Zelenskiego prawdopodobnie płynie jakaś rzeczka która podczas remontu ul Wojska Polskiego zwiększyła swój nurt i stale podmywa nawierzchnie tej ulicy.Zapadliska i pęknięcia a także mętne zolte kałuże tam się tworzące to potwierdzają.Nawet zwiększone obciążenie ruchem aut i autobusów podczas remontu Wojska Polskiego nie zniszczyly by tak mocno tej jezdni.Moze przed kolejnym remontem zrobić badania geologiczne? Żeby ponownie nie trzeba było poprawiać.