Przebudowa dworca kolejowego w Skierniewicach
Czterdzieści milionów złotych będzie kosztować przebudowa dworca kolejowego w Skierniewicach. Spółka PKP S.A. rozstrzygnęła właśnie przetarg na to zadanie.
– Przebudowa dworca w Skierniewicach to inwestycja, która sprawi, że wiele się zmieni. Zakres przebudowy dworca kolejowego w Skierniewicach będzie obejmował remont dachu, wymianę lub modernizację wszystkich instalacji na dworcu, poprawę estetyki wnętrza dworca, dostosowanie obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz do realnego zapotrzebowania i nowych funkcji. Bezpieczeństwo w budynku i jego najbliższym otoczeniu zapewnią nowoczesne systemy: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowe – wyjaśnia Agnieszka Jurewicz z PKP S.A.
Zobacz, jak teraz wygląda dworzec w Skierniewicach:
1. Katarzyna Grabowska
2. Katarzyna Grabowska
3. Katarzyna Grabowska
4. Katarzyna Grabowska
5. Katarzyna Grabowska
6. Katarzyna Grabowska
7. Katarzyna Grabowska
8. Katarzyna Grabowska
9. Katarzyna Grabowska
10. Katarzyna Grabowska
11. Katarzyna Grabowska
12. Katarzyna Grabowska
13. Katarzyna Grabowska
Roboty budowlane rozpoczną się jeszcze w trzecim kwartale tego roku i potrwają dwa lata.
W przetargu na przebudowę dworca Skierniewice najkorzystniejszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Kartel S.A., jednak jeden z oferentów wniósł odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej na decyzję zamawiającego twierdząc, że Kartel w swojej ofercie nie wykazał robót z zakresem zgodnym z wymaganiami zamawiającego. KIO podzieliło jego zdanie i wydało postanowienie, zgodnie z którym PKP S.A. musiały powtórzyć czynność wyboru wykonawcy.
Spółka unieważniła czynność wyboru wykonawcy i poprosiła oferentów o przedłużenie terminu związania ofertą, a następnie wezwała firmę Kartel S.A. do uzupełnienia dokumentów. 8 sierpnia rozstrzygnęliśmy ponownie przetarg. Najkorzystniejsza oferta to ta złożona przez firmę Kartel S.A. (wykonawca zaproponował sumę 40 373 520 zł). Obecnie, zgodnie z przepisami, inni oferenci mogą złożyć odwołania w Krajowej Izbie Odwoławczej (mają na to czas do 18 sierpnia) – wyjaśnia PKP S.A.
Przebudowa dworca kolejowego w Skierniewicach uwzględnia, że bryła budynku pozostanie bez zmian, ale zmienią się wnętrza obiektu. Parter dworca zostanie otwarty dla podróżnych od strony wschodniej, gdzie znajduje się kładka piesza, czyli główny ciąg komunikacji pieszej, łączący budynek dworca z osiedlem Widok.
Powierzchnie związane z obsługą pasażerów znajdą się na parterze budynku, podobnie jak obecnie. W części zachodniej dworca będą pomieszczenia przeznaczone na potrzeby Straży Ochrony Kolei. Powierzchnie na I piętrze przeznaczone zostaną pod przestrzeń komercyjną. Zaprojektowano tu także ogólnodostępne toalety. W skrzydle wschodnim oraz w centralnym segmencie zostaną zamontowane windy umożliwiające dostęp na I piętro dworca oraz na poddasze – bezpośrednio do lokali przeznaczonych pod wynajem. Na poddaszu zaprojektowano pomieszczenia techniczne.
Czytaj także: Na pewno czy napewno? Razem czy osobno? Jak zapisać?
Przebudowa dworca kolejowego w Skierniewicach sprawi, że na czas prac obsługa podróżnych zostanie przeniesiona do dworca tymczasowego. Jeśli wszystkie prace będą przebiegały pomyślnie, zakończenie inwestycji planowane jest w pierwszej połowie 2025 roku.