Budowa tunelu średnicowego i utrudnienia dla mieszkańców
Najtrudniejsza część budowy tunelu znajduje się na odcinku od przystanku Łódź Polesie – w okolicy łódzkiej Manufaktury – do dworca Łódź Fabryczna. A to dlatego, że drążony tunel przechodzić będzie pod ścisłym centrum Łodzi, w miejscu gdzie znajduje się ponad 200 kamienic. Część z nich jest w bardzo złym stanie technicznym i przed wykonaniem odwiertu musiała zostać odpowiednio wzmocniona. Z niektórych budynków, na czas odwiertu tarczy wiertniczej TBM Katarzyna, dla bezpieczeństwa zostali wyprowadzeni zostali lokatorzy.
– Żeśmy czuli w domu właśnie takie zawirowania, jak ona była przy Manufakturze, a później jak nas wyprowadzili do hotelu, to nas już nie było, to nie wiadomo jak tu było. Ale w każdym bądź razie, że gdy weszłam do mieszkania, to była wieża i ona się przewróciła, później poszłam do komórki, w której pospadało wszystko z półek – mówi mieszkanka jednej z kamienic przy ulicy Mielczarskiego.
Planowany postój Katarzyny
Na szczęście z pomocą budowlańcom przyszła nowa technologia zwana iniekcją kompensacyjną, dzięki której można było wzmocnić grunt pod kamienicami tak, aby nie groziło ich zawalenie. Dzięki niej tarcza Katarzyna przeszła już pod ulicą Mielczarskiego, a do kamienic mogli powrócić ich mieszkańcy.
Obecnie duża tarcza TBM Katarzyna po wykonaniu 106 m odcinka od przystanku Łódź Polesie w kierunku Dworca Fabrycznego ma planowy postój we wcześniej przygotowanym podziemnym bloku postojowym.
– Obecnie uzgadniane są z miastem i właścicielami prywatnych nieruchomości warunki dla dalszej realizacji robót. Priorytetem jest maksymalne ograniczenie utrudnień dla mieszkańców – mówi Rafał Wilgusiak rzecznik prasowy PKP PLK.
Posłuchaj:
Komentowane 1
Oczywiście wszystko pięknie tylko cierpią mieszkańcy nie tylko przez takie utrudnienia ale też przez zasłanianie murem mieszkańcom Łodzi przejścia ulicami obok tunelu i zagradzanie służbom komunalnym dostępu dojazdu przy usuwaniu odpadów czy też zasłanianie budynków ul.Skarpowa czy też ograniczanie możliwości swobodnego przemieszczania się mieszkańców ul.Żubardzkiej,Inowrocławskiej,Żniwnej no i oczywiście ten hałas sygnalizacji kolejowej na przejeździe Pszenna-Skarpowa który jest nie do wytrzymania w nocy i denerwuje wszystkich ludzi i zwierzęta z okolicznych domów!Ten mur miał chronić przed hałasem a że względu na swoją betonową konstrukcję i sposób umiejscowienia wzmacnia dźwięki i odbija w stronę osiedla im.Mikołaja Reja a przy okazji świetnie utrzymuje smog z okolicznych kominów nie dając wiatrowi rozwiania dymu !