Budowa tunelu średnicowego, czyli Faustyna drąży pod Kasprzaka
Dzięki przewierceniu się w to miejsce powstaje jeden z łączników pomiędzy tunelem średnicowym a stacją Łódź Żabieniec. W związku z tym zamknięta jest m.in. ulica Kasprzaka.
Duża tarcza – Katarzyna, po serwisowaniu, wkrótce wznowi prace i będzie drążyć tunel w kierunku stacji Łódź Fabryczna.
Katarzyna rozpocznie najtrudniejszy etap prac
– Inwestycja wchodzi teraz w najtrudniejszy etap, czyli drążenie dużą tarczą pod budynkami, także o awaryjnym i złym stanie technicznym. Roboty realizowane są w obszarach objętych ochroną archeologiczną i konserwatorską. Niezbędna jest koordynacja i ustalenia projektowe z budową tunelu dla nowej linii kolejowej prowadzącej do Centralnego Portu Komunikacyjnego – mówi Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK.
Do tej pory mniejsza z tarcz wykonała jeden z czterech mniejszych tuneli, a większa wydrążyła około 30 procent długość głównego tunelu średnicowego do dworca Łódź Fabryczna.
Czytaj: Po zamkniętym odcinku Kasprzaka jeżdżą auta. Powód? Niekompletne oznakowanie
Cały czas trwają też prace przy budowie trzech nowych przystanków na trasie tunelu – Koziny, Polesie i Śródmieście.
Jak informuje inwestor PKP PLK budowa tunelu ma zakończyć się w 2024 roku, a pociągi pojadą nim w 2025. W chwili rozpoczęcia budowy informowano, że tunel będzie gotowy do końca 2022 roku.
Komentowane 1
Prace idą w tępie ślimaka 🤔