Budowa S12 na sejmowym posiedzeniu
W Sejmie – za sprawą posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Budowy Drogi Ekspresowej S12 – dyskutowano we wtorek (7 lutego) na temat budowy ekspresowej „12”. – Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z przewidywaniami, budowa S12 mogłaby się zakończyć w 2030 roku – mówił Tomasz Żuchowski, dyrektor Generalny Dróg Krajowych i Autostrad. Zapytany o podanie konkretnej daty rozpoczęcia budowy odpowiedział:
Jestem inżynierem, a nie politykiem i dlatego nie mogę podać konkretnej daty. Byłoby to obarczone ogromnym ryzykiem. Realnym terminem zakończenia budowy – przy założeniu, że wszystko przebiega zgodnie z planem – byłby 2030 rok. Wiemy jednak, że nie wszystko idzie, jak należy. Aby udało zakończyć się działania w 2030 roku, musiałaby być bardzo duża determinacja wszystkich instytucji i podmiotów odpowiedzialnych. Zero odwołań, czy zaskarżeń. Mówiąc wprost, zero rozwlekania tematu – wyjaśnia szef GDDKiA.
W posiedzeniu uczestniczył także Jacek Zajączkowski, z sulejowskiej grupy „S12-Natychmiast”. – Pozwoliliśmy sobie rozdać państwu informację, jak wygląda budowa trasy S12 z perspektywy mieszkańców przy naszym odcinku, czyli od Piotrkowa Trybunalskiego przez Sulejów do węzła Kozenin. To w zasadzie jest historia upadku. Skoro będziemy budowali dwie drogi ekspresowe, oddalone od siebie o 30 km, wychodzący z tej samej autostrady i kończące się w tym samym punkcie, czy nie jest to jakimś absurdem? Czy przypadkiem jedna z tych dróg, nie będzie zabierać drugiej pieniędzy na jej budowę? – pytał.
Rządowy Program Budowy Dróg przewiduje finansowanie inwestycji
Jarosław Waszkiewicz, dyrektor Departamentu Dróg Publicznych w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiedział, że nie tylko budowa S12 jest przewidziana w finansowaniu z Rządowego Programu Budowy Dróg. – Obie drogi, zarówno ta stara pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a granicą województwa, jak i nowa między dzisiejszym węzłem na autostradzie A1/S8 przez Tomaszów Mazowiecki do Kozenina – dodaje.
Według zapewnień przedstawiciela resortu infrastruktury, budowa odcinka od Piotrkowa Tryb. do Sulejowa, rozpocznie się wcześniej, niż fragment od A1 w stronę Tomaszowa Mazowieckiego.