Pociągi pojadą też po nowym, wschodnim wiadukcie, nad aleją Bandurskiego.
Obecnie na stacji trwają testy nowego systemu sterowania ruchem kolejowym.
Kompleksowy remont
– Zmodernizowany został już cały układ torowy na stacji, a na peronach prowadzone są prace wykończeniowe. Oddanie do eksploatacji peronów 3,4 i 5 wraz z wiaduktem wschodnim i nowymi przejściami podziemnymi nastąpi po odbiorach technicznych, które wykonawca zapowiada na początek listopada – mówi Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK.
Wiadukt wschodni wreszcie używany
Wschodni wiadukt powstał podczas przebudowy stacji Łódź Kaliska w latach 90. ubiegłego wieku. Nigdy nie był jednak używany.
Teraz dzięki wykorzystaniu nieczynnego wiaduktu i budowie na nim trzech nowych torów zniknie tzw. “wąskie gardło”. Chodzi o jednotorowe połączenie od stacji Łódź Kaliska do stacji Łódź Chojny. Wpłynie to na zwiększenie ruchu, szczególnie po wybudowaniu tunelu średnicowego stacji Łódź Fabryczna.
Po przebudowie na dworcu Kaliskim będzie pięć peronów i nowe przejścia podziemne pod torami.