Najwyższe standardy bezpieczeństwa
Teraz w jednym miejscu kolejarze prowadzą ruch pociągów na 45-kilometrowym odcinku: Łódź Żabieniec przez Zgierz i Ozorków do Łęczycy. Wcześniej na każdej ze stacji bezpieczeństwo ruchu kolejowego zabezpieczało po kilka osób, w tym dyżurni ruchu i dróżnicy. Urządzenia mechaniczne zostały zastąpione przez komputery.
– Teraz jeden dyżurny ruchy obsługuje pięć stacji. Kiedyś pewnie byłoby to pięciu dyżurnych, do tego jeszcze zwrotniczy, nastawniczy, by tę pracę wspomagać i np. zamykać rogatki na przejeździe. Nowe urządzenia są przyjazne dla obsługi i posiadają najwyższy stopień bezpieczeństwa – mówi Konrad Pokusiński, zastępca naczelnika sekcji eksploatacji w Łodzi ds. inżynierii ruchu PKP PLK.
Scentralizowane zarządzanie na trasie kolei ma pozwolić lepiej kierować ruchem i szybciej reagować na wszystkie wydarzenia
Nikt nie starci pracy
Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK dodaje, że kolejarze, którzy pracowali na stacjach, gdzie wcześniej odbywało się sterowanie ruchem, nie stracili pracy.
Warto przeczytać
– Nie pozbywamy się kompetentnych i wykwalifikowanych pracowników, tylko są oni przesuwani na inne stanowiska – wyjaśnia Wielgusiak.
Lokalne Centrum Sterowania ruchem kolejowym powstało podczas modernizacji stacji Zgierz. Wybudowano tam m.in. nowe perony i przejście podziemne. Wszystko kosztowało 85 mln zł. Samo centrum pochłonęło jedną trzecią tej kwoty.
Komentowane 1
Szkoda tylko ze pieniadze to prawie najnizsza krajowa