• O nas
  • Reklama
  • Prywatność
  • Kontakt
42 678 78 78 – 606 78 78 78
SŁUCHAJ NA ŻYWO
środa, 4 czerwca 2025
  • Zaloguj
Radio Łódź
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
Radio Łódź
LIVE
Brak wyników
View All Result
  • Mariusz Janik
    Mariusz Janik
    Zobacz wszystkie artykuły
  • 12 lutego 2025 11.49
  • 21 lutego 2025 12.45

Oscarowa krańcówka. Przystanek: najlepszy krótkometrażowy film animowany, czyli nie tylko „Tango” oraz „Piotruś i wilk”

W pierwszej odsłonie cyklu „Oscarowa krańcówka” zatrzymaliśmy się przy łódzkich akcentach gali Oscary 2025. Jako post scriptum dodaliśmy informację o krótkometrażowej animacji „Kapral Wojtek”, przy której pracowały osoby związane ze stolicą województwa łódzkiego. Polsko-brytyjsko-amerykańska koprodukcja ostatecznie nominacji nie otrzymała. Brak jej obecności na 97. gali rozdania Oscarów nie przeszkadza jednak, by przypomnieć inne polskie tytuły animowane, które znajdowały się w gronie nominowanych, a nawet cieszyły się ze złotej statuetki.
Oscarowa krańcówka. Przystanek: najlepszy krótkometrażowy film animowany, czyli nie tylko „Tango” oraz „Piotruś i wilk”

grafika: Konrad Ciężki

Udostępnij na FacebookuTwittnij

Oscarowa krańcówka. Najlepszy krótkometrażowy film animowany świętuje w Hollywood od ponad 90 lat

Historia Oscara za najlepszy krótkometrażowy film animowany ma bardzo długą brodę. Nagroda wręczana (reżyserom i producentom) jest od 1932 roku, czyli od 5. gali organizowanej przez Amerykańską Akademię Sztuki i Wiedzy Filmowej. Pierwszym triumfatorem był legendarny Walt Disney, który wyprodukował krótkometrażową animację „Kwiaty i drzewa”, wchodzącą w skład serii „Silly Symphony” (pl. Głupiutka symfonia).

„Kwiaty i drzewa” (reż. Burt Gillet, 1932)

 

Walt Disney łącznie po złotą statuetkę sięgał aż 26 razy (59 nominacji). Pozostaje pod tym względem rekordzistą i trudno będzie komukolwiek poprawić ten wynik. Warto jeszcze przypomnieć, że kreskówka w reżyserii Burta Gilleta pokonała… Myszkę Miki, za której stworzenie Walt Disney – w tym samym roku – otrzymał Oscara Honorowego (jednego z czterech).
Pochodzący z Chicago animator oraz jego „symfoniczna” seria niemal nieprzerwanie triumfowali na Oscarach w latach 1932-1939. Wyjątek stanowił 1938 rok, kiedy to wygrał inny disneyowski tytuł – „Byczek Fernando”. Tak czy inaczej, prestiżowa nagroda została w „rodzinie”.

„Byczek Fernando” (reż. Dick Rickard, 1938)

Hegemonia wytwórni Walta Disneya przerwana została dopiero w 1940 roku, gdy Oscar powędrował do krótkometrażówki „The Milky Way” – wyprodukowanej przez Metro-Goldwyn-Mayer.

„The Milky Way” (reż. Rudolf Ising, 1940)

Była to pierwsza (z siedmiu) złotych statuetek, które MGM zapisało na swoim koncie w tej kategorii. Podobnym wynikiem może pochwalić się seria „Tom i Jerry” stworzona przez Williama Hannę i Josepha Barberę.
Jak widać, Oscary za najlepszy krótkometrażowy film animowany przez długie lata należały do wielkich wytwórni. Dopiero na początku lat sześćdziesiątych do głosu zaczęły dochodzić bardziej niezależne produkcje.
W 1962 roku triumfowała animacja „Ersatz”, za którą odpowiadał Zagreb Film. Był to pierwszy film animowany wyprodukowany poza USA, który zdobył Oscara. Jednocześnie pierwszy nieanglojęzyczny, który sięgnął po nagrodę w tej kategorii.

„Ersatz” (reż. Dusan Vukotić, 1961)

Tendencja nagradzania filmów, które powstały poza Stanami Zjednoczonymi utrzymywała się w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych. Przykłady można mnożyć – australijski „Leisure” (1976), kanadyjskie „The Sand Castle”, „Special Delivery” i „Every Child” (1977-1979) czy węgierska „Mucha” (1980). Aż w końcu podczas 55. ceremonii wręczenia Nagród Akademii powody do radości miała także Polska, a w szczególności Łódź.

Awangardowe „Tango”, pamiętne przemówienie Zbigniewa Rybczyńskiego i… areszt

W trakcie gali z 11 kwietnia 1983 roku nagrody w krótkometrażowych kategoriach wręczała para aktorów – Kristy McNichol oraz Matt Dillon. Gdy przyszła kolej na animacje i po formułce „and the winner is” – w 1989 roku zastąpiono ją frazą „and the Oscar goes to” – amerykańska gwiazda wypowiedziała tytuł „Tango”, było jasne, że po raz pierwszy w historii Akademia doceniła krótkometrażową animację wyprodukowaną w kraju nad Wisłą.
Chwilę później na scenie pojawili się Zbigniew Rybczyński oraz Yola Czaderska-Hayek (właśc. Jolanta Maria Czaderska-Hayek). Dziennikarka mieszkająca w Hollywood, pełniła funkcję tłumaczki łódzkiego artysty, który nie znał języka angielskiego. Po odebraniu złotej statuetki zwrócił się do zgromadzonych po polsku.
Szanowni członkowie Akademii, panie i panowie. Ja robiłem film krótki, więc będę mówił bardzo krótko. Jestem bardzo zaszczycony nagrodą i marzę, że kiedyś będę miał okazję przemawiać z tego miejsca dłużej… – po tych słowach na sali rozległ się śmiech i gromkie brawa.
Następnie twórca „Tanga” pocałował swoją tłumaczkę w policzek. Na scenie zrobiło się zamieszanie, a na widowni nie milkły śmiechy. Po chwili łodzianin skradł całusa także Kristy McNichol, a Mattowi Dillonowi serdecznie uścisnął dłoń. Gdy sytuacja nieco się uspokoiła, tłumaczka dodała – w języku angielskim – że „to taki słowiański obyczaj, ponieważ jesteśmy bardzo ciepłymi ludźmi”.
Z kolei Zbigniew Rybczyński postanowił kontynuować swoją wypowiedź odnośnie do potencjalnego Oscara za dłuższą formę:

…z powodu filmu, który będzie przypominał film pod tytułem „Gandhi” o Lechu Wałęsie i Solidarności – przekazał, czym wywołał uśmiechy na twarzach m.in. Dustina Hoffmana i Paula Newmana.

„And the winner is…” (Oscary 1983)

Wspomniany przez Polaka „Gandhi” (reż. Richard Attenborough, 1982) ostatecznie zamienił 11 nominacji na 8 statuetek. Był zdecydowanym zwycięzcą gali. Za takiego mógł oczywiście uważać się także Zbigniew Rybczyński oraz Studio Małych Form Filmowych Se-Ma-For w Łodzi, które wyprodukowało nagrodzoną krótkometrażówkę.
„Tango” było ostatnim wspólnym projektem reżysera i wytwórni. Gdy absolwent Szkoły Filmowej w Łodzi w 1980 roku kończył prace, które trwały blisko rok, nawet nie spodziewał się nominacji do Oscara. Wiadomość z Hollywood zastała go w Wiedniu, gdzie dwa lata później mieszkał – austriackie władze udzieliły mu azylu politycznego.
Po nominacji autor „Tanga” otrzymał wizę do Stanów Zjednoczonych. Akademia przesłała mu zaproszenie na uroczystą galę, ale w kopercie znalazł się bilet na podróż tylko w jedną stronę. Problem w tym, że łodzianin nie miał pieniędzy, by zakupić bilet powrotny. Z pomocą przyszli przyjaciele, którzy zorganizowali zbiórkę pieniędzy. Gdyby nie to, nie mógłby osobiście zjawić się w Los Angeles. Uniknąłby również skandalu, o którym za chwilę.
Co do samej produkcji, choć trudno w to uwierzyć, „Tango” jest animacją poklatkową. W książce Jerzego Armaty „Polski Film Animowany” można przeczytać, że podczas jednej z projekcji, któryś z krytyków wykrzyknął – „co za wspaniały komputerowy film”. Nie wiedział, jak bardzo się mylił…

„Tango” (reż. Zbigniew Rybczyński, 1981)

Ponad ośmiominutowa animacja oparta jest na bardzo prostym pomyśle. W skąpo umeblowanym pokoju (tapczan, stół, szafa, krzesła, łóżeczko dziecięce) pojawiają się kolejne postacie m.in. chłopiec z piłką, kobieta z dzieckiem, złodziej, pijak, naga dziewczyna, straszy mężczyzna z psem, kopulująca para, milicjant i młody gimnastyk. Każda z nich wykonuje przypisane sobie czynności, następnie wychodzi, by powrócić i powtórzyć cały cykl. Wszyscy są skupieni wyłącznie na sobie, nie zauważają się wzajemnie i nie wchodzą sobie w drogę. W kulminacyjnym momencie na ekranie widzimy aż 26 postaci.
Wróćmy do skandalu. Po odebraniu złotej statuetki Zbigniew Rybczyński przekazał go tłumaczce, po czym opuścił salę, by wyjść na zewnątrz na papierosa. Na swoje nieszczęście, ochroniarze nie chcieli go wpuścić z powrotem. Rozpętała się awantura, która dla łodzianina zakończyła się w… areszcie.
Mimo upływu lat wciąż pojawiają się głosy, że autor „Tanga”, wychodząc po Oscara, był nietrzeźwy. Te doniesienia dementowała jednak jego tłumaczka m.in. w rozmowie z Gazetą Wyborczą, twierdząc, że był „pijany szczęściem”. 

Niezależna „Katedra” przegrała z gigantem

Na kolejnego polskiego (w połowie) Oscara w kategorii najlepszy krótkometrażowy film animowany czekaliśmy aż do gali w 2008 roku. Zanim jednak o zwycięskiej ekranizacji baletu Sergieja Prokofjewa, warto przypomnieć jeszcze Oscary 2002.
W trakcie 75. ceremonii rozdania Nagród Akademii w Polsce trzymano kciuki nie tylko za „Pianistę” (reż. Roman Polański, 2002), ale także krótkometrażową animację „Katedra” Tomasza Bagińskiego. Opowiada o pewnym człowieku, który przybywa do tajemniczej i niedokończonej katedry. Gdy na budynek pada światło słoneczne, ten niespodziewanie ożywa.

„Katedra” (reż. Tomasz Bagiński, 2002)

O ile filmowa autobiografia Władysława Szpilmana kończyła galę z trzema statuetkami (w tym za najlepszą reżyserię), o tyle wykonana techniką komputerową produkcja, inspirowana opowiadaniem Jacka Dukaja (pod tym samym tytułem), musiała obejść się smakiem. Utrzymana w konwencji onirycznej impresji animacja – na ekranie widać wpływy świata sztuki m.in. Zdzisława Beksińskiego czy Antonio Gaudiego – nie zyskała uznania Akademii.
Ku zaskoczeniu wielu Kapituła postanowiła nagrodzić obraz „Czub-Czuby”, za które odpowiadało studio Sony Pictures Animation.

„Czub-Czuby” (reż. Eric Armstrong, 2002)

„Piotruś i wilk”, czyli ostatni taki sukces polskiej animacji

Jak już zostało wspomniane, Polacy dopiero kilka lat później – podczas 80. ceremonii wręczenia Oscarów – mieli powody do radości. Połowicznej, ponieważ zwycięska krótkometrażowa animacja lalkowa „Piotruś i wilk” powstała w koprodukcji z Wielką Brytanią.
Nagrody odebrali reżyserka Suzie Templeton i współproducent Hugh Welchman. Statuetki otrzymali z rąk Owena Wilsona, ale słynne słowa „and the Oscar goes to” wypowiedział… Barry B. Benson, czyli główny bohater animowanego „Filmu o pszczołach” – głosu komputerowo wygenerowanemu owadowi użyczył Jerry Seinfeld.

„And the Oscar goes to…” (Oscary 2008)

To jest (nagroda – red.) dla wszystkich. Dla naszej fantastycznej ekipy i wszystkich, którzy pasjonowali się naszym filmem, aby spełnić nasze marzenie – mówiła Suzie Templetone.
Następnie przy mikrofonie znalazł się również Hugh Welchman.
To naprawdę bajkowe zakończenie dla nas, ale mam nadzieję, że to dopiero początek dla „Piotrusia”. Ta niesamowita nagroda pomoże utrzymać „Piotrusia i wilka” Prokofjewa w sercach i umysłach dzieci na całym świecie. Akademio, bardzo dziękuję. To było niesamowite – przekazał współproducent, trzymając w ręku nie tylko Oscara, ale i figurkę jednego z bohaterów swojego filmu.
Tym razem złotych statuetek nie odebrali Polacy, ale ich wkładu nie można nie docenić. Szczególnie łódzkiej wytwórni filmowej Se-Ma-For, która realizowała krótkometrażówkę. Wspierało ją brytyjskie studio BreakThru Films przy współpracy z norweskim Storm Studios. Finansowaniem animacji „Piotruś i wilk” zajęły się m.in. Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz brytyjska telewizja Channel 4.
Warto podkreślić, że wielkie dekoracje wykorzystane w filmie zbudowano na halach w Łódzkim Centrum Filmowym, a także właśnie we wspomnianym Se-Ma-Forze. Ponadto w Polsce wykonano: lalki, zdjęcia (trwały ponad 8 miesięcy) i cyfrową obróbkę obrazu. Ekipa produkcyjna liczyła ponad 120 osób. Łódź bezpośrednio lub pośrednio reprezentowali m.in.
  • Elżbieta Stankiewicz (kierownictwo produkcji, absolwentka Wyższego Studium Zawodowego Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi).
  • Marek Skrobecki (II reżyser, scenografia, absolwent Wyższego Zawodowego Studium Reżyserii Filmu Animowanego PWSFTviT w Łodzi);
  • Mikołaj Jaroszewicz (zdjęcia, łodzianin, absolwent Sztuki operatorskiej na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi);
  • Zbigniew Żmudzki (koprodukcja Se-Ma-For, łodzianin, absolwent Wyższego Zawodowego Studium Reżyserii Filmu Animowanego PWSFTviT w Łodzi oraz Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego UŁ);
I jeszcze jedno. Dla Se-Ma-Fora uhonorowanie „Piotrusia i wilka” Oscarem było wyjątkowe z jeszcze jednego powodu – polsko-brytyjska koprodukcja otrzymała złotą statuetkę 25 lat po sukcesie „Tanga”.
Jak już zostało wspomniane, animacja Suzie Templeton jest ekranizacją muzycznej baśni Sergieja Prokofjewa. Jej bohaterem jest Piotruś, mały chłopiec mieszkający na odludziu wraz z Dziadkiem. Z pomocą Ptaszka i Kaczuszki, będących jego przyjaciółmi, stawia czoła groźnemu wilkowi. Wspólnie pokazują, że dzięki przyjaźni można przetrwać nawet w najbardziej brutalnym świecie.

„Piotruś i wilk” (reż. Suzie Templeton, 2006)

Co ciekawe, wśród nominowanych w 2008 roku znalazła się również krótkometrażowa animacja Maćka Szczerbowskiego – „Madame Tutli-Putli”. Kanadyjczyk polskiego pochodzenia (urodził się w Poznaniu) wspólnie z Chrisem Lavisem opowiedział historię inspirowaną twórczością Witkacego. 

Oscary 2025. Kategoria najlepszy krótkometrażowy film animowany ponownie bez polskiego kandydata

W 2025 roku wydawało się, że oscarową historię można napisać „Kapral Wojtek” (reż. Iain Gardner, 2023), animowana polsko-brytyjsko-amerykańska koprodukcja. Ostatecznie w najlepszej „5” nie znalazło się miejsce dla historii niedźwiedzia, który w czasie II wojny światowej służył w armii generała Władysława Andersa.

O złotą statuetkę powalczą natomiast:

„Bez końca” – poklatkowa animacja, która zadaje pytanie, co należy zrobić, by ruszyć naprzód. Jej bohaterami są postaci z telewizyjnego show dla dzieci z lat 80. Walczą o przetrwanie po śmierci swojego twórcy.
„W cieniu cyprysu” – animacja 2D opisująca emocjonalną złożoność relacji ojca i córki. Opowiada o byłym kapitanie cierpiącym na zespół stresu pourazowego (PTSD). Mężczyzna zostaje wyrwany ze swojego świata po pojawieniu się… wieloryba wyrzuconego na brzeg.
„Piękni mężczyźni” – poklatkowa animacja o trzech braciach, którzy w celu leczenia swoich kompleksów i lęków, wyruszają w podróż do Stambułu. W Turcji planują dokonać przeszczepu włosów. Animacja łączy w sobie rzeczywistość i fantazję znaną m.in. z filmów Federico Felliniego.
„Fuj!” – animacja 2D o powrocie do nostalgicznych czasów dzieciństwa, kiedy całowanie było obrzydliwe. Podobne rozterki przeżywa grupa milusińskich przebywających na wakacyjnym obozie.
„Magiczne cukierki” – animacja CG (grafika komputerowa), która pokazuje, że każdy zasługuje na to, by go wysłuchać. Bohaterem krótkometrażówki jest chłopiec, który kupuje paczkę kolorowych cukierków w kształcie kulek. Zdobywa w ten sposób zdolność słyszenia głosów.
Która z animacji zakończy 97. galę rozdania Nagród Akademii z Oscarem? W gronie faworytów wymienia się przede wszystkim „Bez końca” i „W cieniu cyprysu”.
Ostateczny werdykt poznamy już w nocy z 2 na 3 marca (czasu polskiego). Na naszej stronie internetowej przeprowadzimy relację tekstową z gali w Dolby Theatre.
Zapraszamy na filmową podróż na falach eteru i Internetu. To nie będzie film drogi, a przygoda, dzięki której będziecie doskonale przygotowani do oscarowej gali i przede wszystkim dobrze poinformowani o tym, co się dzieje w światowej kinematografii. Pod opieką Agaty Gwizdały, która prowadzi audycję „Agata i film” oraz filmoznawcy Mariusza Janika, internetowego Ninja, dowiecie się wszystkiego o twórcach nominowanych filmów, a także będziecie mieli szansę wygrać podwójny voucher do Kina Charlie wraz z przejazdem taxi. Poczujecie się jak gwiazdy!
Oscary to najważniejsza nagroda filmowa świata, a zatem nie przegapcie ciekawostek, informacji, rekomendacji, recenzji i wskazówek. Oscarowa krańcówka – zapinajcie pasy i jedziemy przez HollyŁódź do Hollywood. Przystanki w środku tygodnia i w soboty o godz. 16 w audycji „Agata i film”. A niedziela? W niedzielę idźcie do kina!

Wszystkie teksty z cyklu „Oscarowa krańcówka” dostępne są TUTAJ.

oprac. em

Wartoprzeczytać

2025-06-04 | Pogrzeb Małgorzaty Czudak. Łódź pożegnała znaną projektantkę

Pogrzeb Małgorzaty Czudak. Łódź pożegnała znaną projektantkę [ZDJĘCIA]

4 czerwca 2025
Sławosz Uznański, fot. S. Szwajkowski

Sławosz Uznański leci w kosmos. W Łodzi specjalny piknik

4 czerwca 2025
Łodzianin przemierzy 900 km górskim szlakiem. Chodzi, by pomagać

Łodzianin przemierzy 900 km górskim szlakiem. Chodzi, by pomagać

4 czerwca 2025
Kolarski Wyścig Solidarności i Olimpijczyków zakończy się w Łodzi

Kolarski Wyścig Solidarności i Olimpijczyków zakończy się w Łodzi

4 czerwca 2025

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi: 12 lutegokatedraoscarowa krańcówkaOscary 2025Piotruś i wilktangoWiadomości Łódź
Poprzedni artykuł

Sesja Rady Miejskiej w Łodzi. Zakaz fajerwerków w parkach przegłosowany

Następny artykuł

Śmiertelny wypadek na S8. 81-latek przechodził przez jezdnię

Następny artykuł
Śmiertelny wypadek na S8. 81-latek przechodził przez jezdnię

Śmiertelny wypadek na S8. 81-latek przechodził przez jezdnię

Kibole ŁKS-u przed sądem. 43 mężczyzn miało dopuszczać się włamań, rozbojów i kradzieży

Kibole ŁKS-u przed sądem. 43 mężczyzn miało dopuszczać się włamań, rozbojów i kradzieży

Radio Łódź

  • Zasięg i częstotliwości
  • Historia Radia Łódź
  • Kalendarium Radia Łódź
  • Polityka prywatności
  • BIP
  • Rada programowa
  • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
  • Kontakt

Do pobrania

  • Księga Znaku Radio Łódź
  • LOGO Radio Łódź [PDF]
  • Księga Znaku Radio Łódź Nad Wartą
  • LOGO Radio Łódź Nad Wartą [PDF]

Warto przeczytać

2025-06-04 | Pogrzeb Małgorzaty Czudak. Łódź pożegnała znaną projektantkę

Pogrzeb Małgorzaty Czudak. Łódź pożegnała znaną projektantkę [ZDJĘCIA]

4 czerwca 2025
Antoni Macierewicz: zwycięstwo Karola Nawrockiego odbuduje siłę Piotrkowa Trybunalskiego

Antoni Macierewicz: zwycięstwo Karola Nawrockiego odbuduje siłę Piotrkowa Trybunalskiego

4 czerwca 2025

BIP

  • BIP Radio Łódź
  • Informacje ogólne o spółce
  • Struktura Radia Łódź
  • Władze spółki
  • Akcjonariusze
  • Organy opiniodawczo – doradcze
  • Udostępnianie informacji
  • Dokumenty
  • Środki publiczne
  • Ogłoszenia publiczne
  • Instrukcja obsługi BIP

© 2012-2024 Radio Łódź

Witaz ponownie!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
Sign In with Linked In
OR

Zaloguj się poniżej do swojego konta

Zapomniane hasło?

Przypomnij hasło

Please enter your username or email address to reset your password.

Zaloguj

Dodaj nową listę

Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności

© 2012-2024 Radio Łódź

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności.
Przejdź do treści
Otwóz pasek narzędzi Dostępność

Dostępność

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Czarno-białeCzarno-białe
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Lekkie tłoLekkie tło
  • Podkreślone odsyłaczePodkreślone odsyłacze
  • Czytelny tekstCzytelny tekst
  • Reset Reset
spinner
spinner
ładuj więcej