Na Śmigłego-Rydza roboty do lipca, a już od stycznia modernizacja Przybyszewskiego
Modernizacja Śmigłego-Rydza postępuje. Dobiegają końca rozbiórki na odcinku od Dąbrowskiego do Przybyszewskiego. Wykonawca, czyli konsorcjum MPK-Łódź i Kemy, zdemontował już torowisko i nawierzchnię wschodniej jezdni Śmigłego-Rydza.
Do lipca 2023 wykonane ma zostać nowe torowisko oraz jezdnia i chodniki, więc do tego czasu kierowcy nie mają co liczyć na mniejsze korki na Dąbrowie. Tym bardziej, że w styczniu rozpoczyna się modernizacja Przybyszewskiego od pl. Reymonta aż do Śmigłego-Rydza. Tym samym ruch z Przybyszewskiego przeniesie się na Dąbrowskiego.
Modernizacja Przybyszewskiego na blisko 2 km
Od stycznia modernizowany ma być odcinek Przybyszewskiego od długości 1,9 km.
– Przełom roku to dobry moment na kończenie inwestycji, ale też rozpoczynanie nowych aby okres zimowy wykorzystać na rozbiórki i prace przy demontażu infrastruktury drogowej. Na styczeń ZIM planuje rozpoczęcie prac na obu odcinkach Przybyszewskiego. Do przebudowy idzie zarówno odcinek od pl. Reymonta do Kilińskiego, jak i również od Kilińskiego do Śmigłego-Rydza. Znaczące dla ruchu i dla transportu miejskiego jest skrzyżowanie z Kilińskiego. Dzięki jego przebudowie będziemy mogli wrócić tramwajami zarówno na Kilińskiego, jak i na Przybyszewskiego – zaznacza Tomasz Andrzejewski, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu.
Posłuchaj:
Tramwaje na Kilińskiego mają też wrócić przy okazji rozbiórki kamienicy pod numerem 49. W listopadzie MPK-Łódź zamontowało na Kilińskiego za Tymienieckiego rozjazd torowy, który ma umożliwić dwukierunkowym tramwajom zmianę kierunku jazdy.