Wartoprzeczytać
Modernizacja Przybyszewskiego miała trwać od sierpnia
Modernizacja Przybyszewskiego na pierwszym odcinku, czyli między pl. Reymonta a ul. Grabową, miała się rozpocząć na początku sierpnia. Z racji tego z Przybyszewskiego miały zniknąć nie tylko tramwaje linii 3, ale też autobusy, który miały kursować po sąsiedniej ul. Zarzewskiej. Magistrat początek inwestycji zapowiadał przez kilka tygodni aż poinformował, że rozpocznie się ona w innym terminie, bo wykonawca prac nie otrzymał pozwolenia na budowę.
Umowa na kolejny odcinek, więc obawy rosną
W tym tygodniu miasto zapowiedziało rychły początek prac na odcinku Przybyszewskiego od Grabowej do Śmigłego-Rydza, ponieważ podpisało umowę z wykonawcą. Co ciekawe, w skład konsorcjum odpowiedzialnego za modernizację odcinka Grabowa – Śmigłego-Rydza, wchodzi firma odpowiedzialna za modernizację fragmentu pl. Reymonta-Grabowa, czyli firma Budomal. Pojawiły się wiec obawy mieszkańców Górniaka i Zarzewa, że modernizacja Przybyszewskiego na obu odcinkach będzie prowadzona jednocześnie, czyli na długości blisko 2 km.
– Kompletnie chcą nas odciąć, bo tak będzie im najwygodniej. Problem będzie nie tylko z dojazdem autem, ale też komunikacją miejską. Już w wakacje informowali, że nie tylko tramwaje na czas robót usuną z Przybyszewskiego, ale też autobusy. Miały kursować Zarzewską, ale za Kilińskiego to nie wiem, gdzie je puszczą, chyba Poznańską – mówi mieszkanka Sosnowej.
Skrzyżowanie ze Śmigłego-Rydza w tym samym czasie?
Pojawiły się też obawy, że do dwóch odcinków Przybyszewskiego dołączy jeszcze przebudowa skrzyżowania Przybyszewskiego i Śmigłego-Rydza. Chociaż jest to element modernizacji Śmigłego-Rydza (Dąbrowskiego-Przybyszewskiego), magistrat zapowiadał, że prace rozpoczną się tam w czwartym kwartale tego roku. Tu wykonawcą prac jest MPK-Łódź i firma Kemy. Remont skrzyżowania spowodowałby, że tramwaje linii 3 zniknęłyby też z dalszego odcinka Przybyszewskiego, czyli do “krańcówki” przy Nurta-Kaszyńskiego.
– Już całkiem zostaniemy pozbawieni komunikacji tramwajowej i to nie wiadomo, na jak długo – zaznacza mieszkanka Grota-Roweckiego.
Wstępny plan magistratu, przedstawiony w wakacje był taki, że podczas modernizacji odcinka Przybyszewskiego między pl. Reymonta a ul. Grabową, tramwaje linii będą kursować z przystanku Piotrkowska Centrum trasą WZ do al. Śmigłego-Rydza, a dalej aleją do ul. Przybyszewskiego i Nurta-Kaszyńskiego. Jednak remont skrzyżowania Przybyszewskiego i Śmigłego-Rydza to wyklucza.
ZIM milczy
Oczywiście zapytaliśmy w ubiegłym tygodniu Zarząd Inwestycji Miejskich czy faktycznie modernizacja Przybyszewskiego ma być realizowana jednocześnie na trzech odcinkach. Poprosiliśmy też o informację czy organizacje trzech wykonawców, czyli: Budomalu, konsorcjum Mostów-Łódź i Budomalu oraz konsorcjum MPK-Łódź i Kemy, będą ze sobą skorelowane. Niestety, do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi od ZIM.