Ocena opisowa z zachowania dla uczniów ze spektrum autyzmu – apel łódzkich radnych
W trakcie środowej (12 kwietnia) sesji Rady Miejskiej w Łodzi radni zaapelowali do premiera Mateusza Morawieckiego i ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka o wprowadzenie oceny opisowej z zachowania dla uczniów ze spektrum autyzmu. Zmiana miałaby dotyczyć uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych.
Jak zaznaczył Marcin Gołaszewski, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi, apel składa się z trzech punktów. – Prosimy o to, by świadomość osób żyjących w spektrum autyzmu była większa oraz. Apelujemy również o to, by wypracować systemowe rozwiązania kształcenia nauczycieli i nauczycieli akademickich, a także by zrezygnować w klasach IV-VIII z konkretnej oceny z zachowania i wprowadzić opisową. Ona odpowiada specyfice tych osób. Często te zachowania nie mieszczą się w ramach oceny konkretnej, tj. wzorowej, bardzo dobrej czy nagannej – tłumaczył.
Pozytywny znak przemian dla osób ze spektrum autyzmu
Na środowej (12 kwietnia) sesji Rady Miejskiej w Łodzi obecnych było kilkanaście osób autystycznych z opiekunami. Jan Gawroński z Fundacji Autism Team, podkreślił, że apel radnych i ocena opisowa z zachowania dla uczniów ze spektrum autyzmu to pozytywne znaki przemian dla młodzieży austystycznej. – Dla nas to światełko w tunelu, które może zmienić Łódź na lepsze. Została ogłoszona strefą wolną od punktowej oceny z zachowania i barier sensorycznych. Szkoły na terenie Łodzi nie będą mogły mieć w swoich statutach punktowej oceny z zachowania – dodał.
Za przyjęciem apelu jednogłośnie zagłosowało 37 radnych.