Między innymi Biuro Architekta Miasta, odpowiedzialne za egzekwowanie przepisów uchwały krajobrazowej z 2016-tego roku, nie przejawiało aktywności w ściganiu nielegalnych reklam.
Miasto nie przejawiało aktywności w ściganiu nielegalnych czy zbędnych reklam. Ograniczało się swoją aktywność do opiniowania zgodności reklam z uchwałą, ale ta aktywność była nieznaczna – mówi specjalista do spraw kontroli państwowej NIK, Jakub Iwanicki.Według Izby – miasto nie dopełniło nadzoru, jeżeli chodzi o wykorzystywanie nieruchomości komunalnych w celach reklamowych. Kontrolerzy stwierdzili nieprawidłowości we wszystkich 32-óch analizowanych przypadkach.
Miasto dopuszczało do tego, że pomimo wygaśnięcia umów dzierżaw nieruchomości komunalnych nieruchomości te nadal były wykorzystywane do celów reklamowych. Gdyż ponowne zawarcie umów dotyczących tych nieruchomości wymagałoby opinii architekta miasta pod kątem ich zgodności z przepisami uchwały krajobrazowej – Jakub Iwanicki.Urząd Miasta Łodzi, poproszony o komentarz, odpowiedział, że analizuje stan prawny i stan faktyczny, i pracuje nad jak najszybszą poprawą zarządzania reklamą w przestrzeni publicznej. Izba sprawdziła jak pięć stolic województw egzekwuje przepisy uchwał krajobrazowych – miasto włókniarek wypadło najgorzej.
Byliśmy pierwszym dużym miastem, które taką uchwałę krajobrazową przyjęło tzw. kodeks reklamowy mówiący o tym co możemy robić i jakiej jakości to ma być. Jednak każdy przepis musi mieć kogoś kto to egzekwuje – dodaje Hubert Barański z Fundacji Fenomen.Przed wyborami samorządowymi miasto zapowiadało uchwałę krajobrazową 2.0, po tym jak sąd unieważnił jej pierwszą wersję z 2016-ego roku – dziś władze miasta pytane o zaawansowanie prac i planowane wdrożenie nowych-starych rozwiązań odpowiadają, że o tym “będą informować na bieżąco”.
00:00
1X
Przykro mi, ale nic nie znalazłem.
Proszę wpisać inną frazę