Halloween 2022 – marketingowy dzień strachu
W Halloween jedni przebierają się za przerażające postaci, inni oglądają horrory. Tego dnia sprzedawcy zacierają ręce, ponieważ święto to także fantastyczna maszynka do robienia pieniędzy. – Idziemy z chłopakiem do kina na nowy horror, ponieważ lubię się bać – mówi z uśmiechem jedna z łodzianek.
Mistrzami świętowania dnia strachu są Amerykanie, którzy każdego roku wydają aż 2,5 mld dolarów na przebrania dla siebie i 330 mln dolarów na stroje dla… swoich zwierząt. – Sprzedawcy próbują się tego dnia wybić i podkreślić celebrację święta. Zwiększa to zakres ich działań i znacząco wpływa na sprzedaż – mówi Tomasz Jachimek, specjalista ds. marektingu.
Halloween kiedyś
Pierwsze takie święto obchodzili Celtowie już 2 tys. lat temu. Wierzono, że jest to czas przejścia, gdy opada zasłona dzieląca dwa światy. Zmarły mógł wrócić do życia i siać spustoszenie wśród żywych.
Głównym symbolem święta jest wydrążona i podświetlona od środka dynia z wyszczerbionymi zębami.