Uruchomiona pierwsza ładowarka do elektryków
Kilka autobusów elektrycznych na pętli Janów mogło dzisiaj dziwić pasażerów MPK-Łódź, ale wkrótce oswoją się z tym widokiem, bo Janów jest jedną z sześciu krańcówek, na którą kursować będą miejskie elektryki. To tu stanęła pierwsza ładowarka, która została dzisiaj przetestowana.
Kolejne ładowarki zamontowano m.in na Pętli Kusocińskiego czy pl. Mikulskiego. Staną one również pod Dworcem Łódź Fabryczna oraz na pętli Wyszyńskiego i Szczecińska.
Dzisiaj pierwszy raz ładowarkę na Janowie podłączono do autobusów. Ładowanie miejskich pojazdów elektrycznych odbywa się poprzez odwrócony pantograf. Jest on opuszczany na autobus z ładowarki, czyli odwrotnie niż w przypadku tramwaju, gdzie pantografy zamontowane na wagonach są podnoszone do sieci trakcyjnej.
We wrześniu wybór dostawcy elektrycznych przegubów
Docelowe linie dla autobusów elektrycznych to: 80, 83 i 86. Obecnie kursują one na znacznie krótszych trasach, ponieważ elektryki są ładowane tylko w Zajezdni Limanowskiego, co nie wystarcza by autobusy po wyjeździe z bazy kursowały po mieście cały dzień. Dlatego też pojazdy są podmieniane na trasach, gdy stan naładowani baterii znacznie spada.
Na razie na stanie MPK-Łódź jest 17 autobusów elektrycznych jednoczłonowych, ale ZIM zamierza kupić MPK-Łódź kolejne 8 sztuk, tym razem przegubowych. Otwarcie ofert w przetargu miało nastąpić dzisiaj, ale przełożono je na wrzesień.