Wartoprzeczytać
Co kupią, tym będą jeździć
Dostawa i koniec remontu w jednym czasie?
Nowe tramwaje mają trafić do Zajezdni Chocianowice, która jest obecnie modernizowana i dostosowywana do obsługi niskopodłogowego taboru. Za modernizację obiektu MPK-Łódź też odpowiada Zarząd Inwestycji Miejskich, który stworzył ostateczną specyfikację przetargową. Oczywiście głównie była ona dostosowana do możliwości budżetowych Zarząd Inwestycji Miejskich, nie do końca do oczekiwań przewoźnika, któremu bardzo zależało na stworzeniu z zajezdni, która ma ponad 120 lat, bardzo nowoczesnego obiektu.
Czytaj: Modernizacja zajezdni Chocianowice z pominięciem pomieszczeń dla motorniczych?
Nowe tramwaje mają dotrzeć do Łodzi w przyszłym roku. Powinno to zostać skorelowane z ukończeniem modernizacji Zajezdni Chocianowice, bo przewoźnik nie ma za bardzo miejsca w Zajezdni Telefoniczna by “przechować” w niej tramwaje dla Chocianowic. Pytanie czy faktycznie zostanie to skoordynowane przez Zarząd Inwestycji Miejskich.
8 elektryków od ZIM
W tym roku natomiast Zarząd Inwestycji Miejskich planuje kupić przewoźnikowi już nie tramwaje, a autobusy elektryczne. Dopiero co został ogłoszony przetarg. Uwzględnia on także dostawę czterech dwustanowiskowych ładowarek, które mają być zamontowane w zmodernizowanej przez MPK-Łódź Zajezdni Limanowskiego. Zostaną one dołączone do 9 stacji wolnego ładowania, które są już w zajezdni na Bałutach. Przetarg na ich zakup ogłaszało MPK-Łódź, podobnie jak na zakup poprzednich 17 autobusów elektrycznych.
Czytaj: Ponad 50 nowych autobusów zostanie dostarczonych do Łodzi za pół roku
Zgodnie ze specyfikacją przetargową 8 nowych elektryków ma mieć niską podłogę, długość ok.18 m (przegubowe) i pojemność na ok. 100 pasażerów. Otwarcie ofert Zarząd Inwestycji Miejskich zaplanował na 16 sierpnia.