AKTUALIZACJA: NOWY TERMIN ZAKOŃCZENIA BUDOWY
To inwestycja łącząca Dworzec Fabryczny z Łodzią Kaliską i Żabieńcem. Pomiędzy stacjami powstaną też trzy stacje podziemne:
– Zakończymy tę inwestycje w czerwcu 2026 roku – obiecuje minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią
To nie tylko data finału prac budowlanych.
– Czerwiec 2026. Dzisiaj zgodnie z aneksem jest terminem, w którym startujemy z ruchem planowym pociągów – deklaruje Piotr Malepszak, wiceminister odpowiadający za transport kolejowy.
Po prawie rocznej przerwie do pracy powróci też duża tarcza TBM, która od września zeszłego roku stoi w rejonie ulicy Mielczarskiego:
– Katarzyna ma zacząć dążenie do 21 czerwca, czyli już mamy ponad 30 dni na rozpoczęcie drążenia i zakończenie drążenia w kierunku Fabrycznej do końca marca przyszłego roku – dodaje Piotr Malepszak.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią ruszyła w 2019 r. Pierwszą datą zakończenia prac miał być 2022, później 2025 r., a dziś słyszymy, że realizacja zadania potrwa jeszcze dwa lata. Wartość inwestycji wynosi około dwóch miliardów złotych, a jej zaawansowanie ma sięgać sześćdziesięciu procent.