
Black Friday. Eksperci mówią o manipulacji
“Czarny piątek” to dzień, w którym sprzedawcy kuszą przecenionymi produktami. Eksperci jednak mówią wprost, że Black Friday w polskim wydaniu to czas manipulacyjnych zabiegów marketingowych.
– W wydaniu krajowym ten dzień jest zaledwie słabą karykaturą oryginału z USA. Należy zastanowić się, czy dzięki Black Friday naprawdę oszczędzamy, czy może jednak narażamy się na niepotrzebne wydatki. Można odradzać zakupy pod wpływem impulsu. A hasła w stylu -90 procent opatrzone są gwiazdką. Nierzadko dotyczą wybranego produktu, który od kilku sezonów zalega na półkach magazynowych – zauważa dr Mariusz Woźniakowski z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:

Black Friday – łodzianie na zakupach
Chociaż jesteśmy coraz bardziej świadomi, co tak naprawdę kryje się za niektórymi promocjami, chętnie z nich korzystamy. Potwierdza to część mieszkańców Łodzi, z którą rozmawiała nasza reporterka.
Posłuchaj:
Wbrew zapowiedziom, konsumenci nadal nie są chronieni unijną dyrektywą “Omnibus”, dotyczącą walki ze sztucznym zawyżaniem cen przed akcjami promocyjnymi.