Influencer marketing to nic nowego
Choć sam termin brzmi bardzo nowocześnie i jest rozumiany przede wszystkim przez tych, którzy sprawnie posługują się nowymi technologiami, influencer marketing nie jest niczym nowym. Na zainteresowanie ludzi pewnymi produktami od dawna miała wpływ opinia innych. Influencerami były więc kiedyś sąsiadki opowiadające o tym, co ostatnio kupiły, czy nawet inni klienci w sklepie, zachwalający produkty, po które wracają. Tym, co wyróżnia dzisiejszych influencerów, jest jego działanie w przestrzeni wirtualnej.
Społeczeństwo już się przyzwyczaiło
Zdaniem dr Kingi Stopczyńskiej z Uniwersytetu Łódzkiego konsumenci są już przyzwyczajeni do tego, że w internecie stosowany jest influencer marketing. Co więcej, nie przeszkadza im, że pewne postacie pojawiające się w przestrzeni wirtualnej, zajmują się taką formą reklamy. Według badań influencer to dzisiaj jeden z najbardziej wymarzonych zawodów dla pokolenia dzieci i młodzieży. Czy to dobrze? A może zbyt dużą wagę przywiązujemy do kwestii związanych z konsumpcją?
Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z autorką publikacji na temat influencer marketingu, dr Kingą Stopczyńską: