Ubrania reklamowe dla firmy. Na co zwrócić uwagę?
Bez skutecznej reklamy ani rusz. Firmy szukają coraz to nowych pomysłów na promocję swoich usług i produktów. Chodzi nie tylko o to, by dotrzeć do klienta, ale także nakłonić go do zakupu. Jednym z pomysłów jest odzież reklamowa.
Artykuł partnera

Ubrania z nadrukowanym logotypem firmy lub hasłem reklamowym pozwalają wyjść poza schemat klasycznych form promocji. Do tego budują zaufanie wśród osób, którym wręczamy takie upominki. Hurtownia odzieży reklamowej może więc stać się ważnym partnerem firmy. Warunek? Odpowiedni dobór ubrań reklamowych.
Ubrania dopasowane do branży i wizerunku
Nie każdy element garderoby sprawdzi się równie dobrze. Najważniejsze, by odpowiednio dopasować je do wizerunku firmy i charakteru jej działalności. Jeśli przedsiębiorstwo działa w sektorze specjalistycznym lub stara się być marką premium, zwykły, tani T-shirt z pewnością nie będzie odpowiednim rozwiązaniem. W takim wypadku zdecydowanie lepiej postawić na bardziej eleganckie ubrania.
Podpowiedzią może być też branża. Producent zdrowego jedzenia czy firma, która wypożycza rowery bądź hulajnogi, w naturalny sposób jest związana z aktywnością. Dlatego właśnie odzież sportowa będzie dla niej idealnym przykładem odzieży reklamowej.
Nie oznacza to oczywiście, że klasyczne koszulki reklamowe i czapki z nadrukiem nigdy się nie sprawdzą. Jeśli firma stawia na masowość produkcji, takie popularne gadżety również powinny się sprawdzić. Trzeba jednak pamiętać, że klienci z pewnością bardziej docenią bardziej wartościowe upominki, takie jak softshelle czy specjalistyczne dodatki.
Jakość wykonania i materiały
Bardzo dużą rolę w przypadku ubrań reklamowych odgrywa bowiem jakość ich wykonania. Dziś z mody wychodzą już najtańsze gadżety, na których najważniejsze było jak największe logo firmy. Wartość reklamowa T-shirtów, które już po pierwszym praniu nadawały się głównie do wyrzucenia, jest bowiem mocno dyskusyjna.
Nawet zwykła koszulka powinna być starannie wykonana. Należy wybierać solidne materiały. W końcu ubrania reklamowe w odpowiedni sposób spełnią swoją funkcję tylko wtedy, gdy obdarowana osoba będzie ich regularnie używać. I to najlepiej nie w domu, a na spotkania z rodziną czy znajomymi.
Odpowiedzią na takie wyzwania są ubrania premium. Dziś można kupić je w każdej hurtowni reklamowej. Producenci ubrań promocyjnych zapewniają, że przygotowywana przez nich odzież w niczym nie ustępuje tej, jaka trafia na półki zwyczajnych sklepów.
Dobór nadruków na ubraniach
Nadruk jest sercem odzieży reklamowej. To on przypomina obdarowanemu, w jaki sposób otrzymał upominek. Przede wszystkim jednak nadrukowane logo firmy reklamuje ją wśród znajomych takiej osoby.
Zbyt ekspansywny, krzykliwy nadruk może jednak sprawić, że ubrania reklamowe wylądują na dnie szafy. Trzeba więc wkomponować logotyp tak, by był dobrze widoczny, ale nie rzucał się w oczy. Dobrym pomysłem jest połączenie go z innym elementem graficznym.
Nadruk musi być też wykonany metodą, która zapewni mu odpowiednią wytrzymałość. Do najbardziej trwałych technik znakowania należy sitodruk oraz haft komputerowy,