Zajęcia pozaszkolne – apel do rodziców o rozsądek
O rozsądek do rodziców w tym aspekcie apeluje dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sieradzu, Agnieszka Jasianek-Dobras. W jej ocenie – ważny jest harmonogram dnia i rytm pracy ucznia.
– Powinniśmy z dzieckiem ustalić harmonogram dnia, pomóc zorganizować dzień tak, aby we właściwy sposób mogło zająć się swoimi obowiązkami. Pamiętając o tym, że nadmiar różnych obowiązków też nie służy. A obserwujemy takie zjawisko, że rodzice poza szkołą zapewniają dziecku korepetycje, zajęcia pozalekcyjne i wraca ono do domu około godz. 19 czy 20, często zmęczone. Często pojawiają się trudności ze snem, potem bezsenność, ponieważ wieczorem chce nadrabiać kontakty społeczne – tłumaczy Agnieszka Jasianek-Dobras.
Posłuchaj:
Zajęcia pozaszkolne powinny być odpowiedzią na realne zainteresowania dzieci
Psycholog przypomina, że dodatkowe zajęcia uczniów muszą być odpowiedzią na ich realne zainteresowania, a nie – niespełnione pasje rodziców. Sieradzka poradnia w ostatnich miesiącach notuje duży wzrost zainteresowania usługą pomocy i wsparcia dla dzieci oraz rodziców. Specjaliści wiążą to z rozregulowanym trybem nauczania w pandemii.