Nieprawdziwe dane
Hubert Barański z łódzkiej Fundacji Fenomen twierdzi jednak, że te dane z raportu nie są prawdziwe.
– W przypadku Łodzi mamy dwa współczynniki, które są wzięte pod wagę i skomentowane, czyli bezpieczeństwo i przyrost infrastruktury rowerowej. Problem polega na tym, że ten drugi współczynnik, czyli przyrost infrastruktury rowerowej, nie jest prawdziwy. To nie jest 50 proc. Przez ostatnie pięć lat, co roku publikujemy dokładnie co do metra zliczoną całą infrastrukturę rowerową w Łodzi. I to jest bzdura, nie przyrosło jej tyle – zapewnia Hubert Barański.
Czytaj: Oznakowanie na Konstytucyjnej niemal gotowe. Brakuje pasów dla rowerzystów
Rzeszów najbardziej rowerowym miastem
W raporcie lepiej wypadają Wrocław, Poznań, Lublin, Toruń, a także Rzeszów, który został uznany za najbardziej rowerowe miasto w Polsce.
Posłuchaj: