Co się dzieje z tarczą Katarzyną?
Maszyna najpierw została zatrzymana we wrześniu po zawaleniu części kamienicy przy 1 Maja 23, a później w listopadzie przez osuwanie gruntu przy 1 Maja 21. Łodzianie z tamtych okolic od sierpnia mieszkają w hotelach oraz wynajmowanych mieszkaniach i czekają aż maszyna zakończy prace pod ich domami.Maszyna pracuje, ale nie drąży. Problemem jest grunt – kiedy maszyna próbuje przemieścić się do przodu grunt się osuwa, co stwarza bezpośrednie zagrożenie dla budynków na powierzchni. Sytuacja jest już opanowana dzięki wzmocnieniu gleby – budowany jest blok postojowy, do którego tarcza zacznie się przemieszczać na przełomie kwietnia i maja – jeśli kamienice będą bezpieczne, mieszkańcy z nich relokowani po prawie roku będą mogli wrócić do swoich domów.Kiedy tarcza zaczyna pracować, dochodzi do posunięć gruntu u góry, co wpływa bezpośrednio na budynki i na nieruchomości, które znajdują się przy 1 Maja – tłumaczy rzecznik budowy tunelu Piotr Grabowski.
Tunel ma połączyć pod ziemią dworce Łódź Fabryczna z Kaliską i Żabieńcem – duża tarcza ma prawie półroczny przestój, co może przełożyć się na termin zakończenia inwestycji. Wykonawca ostatnio wnioskował do PKP PLK o dodatkowy rok, czyli prace miałyby potrwać do połowy 2027 roku.Tarcza powolutku wystartuje sobie spod kamienicy i niedługo dojedzie do tego bloku, który powstaje przy alei 1 Maja. Tam zostanie dokonany przegląd oraz wymiana wszystkich tych elementów tnących z przodu maszyny i wtedy będzie mogła już ruszyć dalej – dodaje rzecznik.
Słuchaj także: Koniec pracy dla Faustyny. Tarcza drążąca tunel kolejowy pod Łodzią wydobyta na powierzchnię
Zobacz galerię [24 zdjęcia]
00:00
1X
Przykro mi, ale nic nie znalazłem.
Proszę wpisać inną frazę