Koniec pracy dla Faustyny
Jak mówi Piotr Grabowski z Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów, po zakończeniu drążenia czterech tuneli jednotorowych pomiędzy Kozinami a Kaliską i Żabieńcem w bardzo trudnych warunkach geologicznych prawie cała maszyna jest już na powierzchni ziemi.
Wydrążyła łącznie 4,5 km jednotorowych tuneli Wygrała przy tym ponad 200000 m³ ziemi i ułożyła blisko 2000 betonowych pierścieni. Największy fragment TBMFaustyny, czyli głowica o wadze 419 t właśnie został wydobyta na powierzchnię z komory końcowej. Maszyna po rozebraniu na części i ich zabezpieczeniu czeka teraz na kolejne zadanie – wyjaśnia Grabowski.
Rafał Wilgusiak z PKP PLK mówi, że Faustyna wzorowo wykonała swoją pracę i obecnie jest wydobywana na powierzchnię.
Warto przypomnieć, że tarcza Faustyna zakończyła swoją pracę na 2 miesiące przed terminem. Teraz maszyna o wadze blisko 1400 t i długości 109 m została wydobyta z komory montażowej przy alei Unii Lubelskiej. Obecnie trwa wyposażanie tuneli jednotorowych, które wykonała Faustyna – mówi Wilgusiak.
Obecnie trwa usuwanie instalacji wentylacyjnych, wodnych, elektrycznych i taśmociągu, którym wywożony był urobek. Przed ekipami pracującymi pod ziemią czeka teraz zadanie wyposażenia tuneli jednotorowych wykonanych przez Faustynę. W trzech z nich położono już pierwsze warstwy betonowego podłoża. Następnie będą układane kolejne warstwy nawierzchni torowej z uwzględnieniem rozwiązań redukujących poziom hałasu i drgań.
Zobacz też: Pociąg z pasażerami obrzucony kamieniami. Policja szuka sprawców
op. FS
Komentowane 2
ciekawe co się dzieję na 1-maja, nikt nic nie mów chodziły plotki ze zalali betonem maszyne w trakcie wzmacniania budynku pod którym znajdowała się maszyna , obecnie wjechał tam duży sprzęt współczuje mieszkańcom
Lepiej przedłużyliby tunel na Piłsudskiego tak żeby wychodził za Niciarnianą