Za przebudowę trzeciego odcinka Śmigłego-Rydza może odpowiadać firma Strabag
W drugiej połowie grudnia Zarząd Inwestycji Miejskich otworzył oferty w przetargu na przebudowę trzeciej części Śmigłego-Rydza, czyli od skrzyżowania z Dąbrowskiego do Niższej oraz na modernizację pętli przy Niższej. Stanęło do niego aż siedem firm, a najniższą ofertę złożyła Trakcja – 76 mln zł. Balzola wyceniła swoje prace niewiele wyżej – na 79 mln zł. Trzecią najniższą ofertę złożył Strabag. Jego oferta opiewa ona kwotę 83 mln zł.
Do inwestycji trzeba dorzucić 12 mln zł
Na wybór najlepszej oferty trzeba było czekać niemal trzy miesiące, czyli do 8 marca. Urzędnicy z ZIM nie wybrali wcale niższej oferty. Co ciekawe, odrzucili dwie wyceny opiewające na najniższe kwoty, czyli tę złożoną przez Trakcję, odpowiedzialną za przebudowę Północnej i pl. Wolności oraz przez Balzolę – wciąż modernizującą Legionów. Tym samym za najlepszą uznali ofertę firmy Strabag, która w ubiegłym roku remontowała Krakowską. Wstępnie ZIM zaplanował wydać na przebudowę Śmigłego-Rydza 71 mln zł,. Będzie więc musiał dorzucić do tej inwestycji 12 mln zł. Jeżeli Urząd Zamówień Publicznych nie będzie miał zastrzeżeń do dokumentacji przetargowej, ZIM będzie mógł podpisać umowę z wybranym wykonawcą.