Budowa torowiska na Strykowskiej raczej nie zakończy się nową pętlą po drugiej stronie ulicy
Plany, podobnie jak wizualizacje nowej trasy tramwajowej na Strykowskiej były optymistyczne i zakładały przedłużenie jej do stacji kolejowej Łódź Marysin. Torowisko miało przebiegać pod Strykowską, a po wschodniej jej części planowano budowę klasycznej pętli, czyli takiej, na której tramwaje mogłyby zawracać.
Niestety, prace, które obecnie są prowadzone, wskazują, że nowa trasa zakończy się tzw. zjazdem międzytorowym, z którego będą mogły korzystać tylko wagony dwukierunkowe. Umożliwi im to zmianę toru jazdy.
Od 9 miesięcy czekamy na odpowiedź
Oficjalne potwierdzenia z Zarządu Inwestycji Miejskich nie otrzymaliśmy, bo od 17 maja ubiegłego roku czekamy na odpowiedź na pytania dotyczące nowej krańcówki Doły. A dokładnie czy będą mogły na nią kursować tramwaje jednokierunkowe.
Nie pętla a “widelec” dla jednokierunkowych tramwajów
Rok wcześniej, czyli w maju 2021 przekonywała o tym radnych z Komisji Transportu wicedyrektor ZIM – Renata Zatorska-Sytyk. Gdy Mateusz Walasek, radny KO, dopytywał podczas posiedzenia komisji czy krańcówka Doły będzie w formie pętli czy może weksla, dyrektor określiła to w oryginalny jak dla specjalistów sposób.
– My to nazywamy widelca, nie pętli, tak jak dzisiaj mamy, tylko w formie widelca – odnotowano w protokole z posiedzenia komisji w dniu 6 maja 2021 r.
Gdy radny Walasek dopytał, czy umożliwi to korzystanie z krańcówki tramwajom jednokierunkowym, Renata Zatorska-Sytyk potwierdziła, że taki jest plan.
Zamiast 230 m nowego torowiska tylko 130
Jednak po dwóch latach budowa torowiska na Strykowskiej zmierza w inną stronę. Mowa jest tylko o przedłużeniu trasy tramwajowej do Inflanckiej, a nie do stacji kolejowej Łódź Marysin, co ułatwiłoby przesiadki pasażerom MPK-Łódź do ŁKA. Czyli zamiast odcinka ok. 230 m powstanie tylko 130 m nowej trasy.
Dwukierunkowych tramwajów nie przybywa
Co gorsza, nową trasę mają obsługiwać jedynie tramwaje dwukierunkowe, których MPK-Łódź ma na stanie ok. 50 sztuk. Na razie do obsługi 3 linii dwukierunkowych (linia 3A, 3B i 17) wykorzystuje ok. 22 wagonów. Jednak pozostałe tramwaje NF6D i M8CN kursują również na linii 2, 8 czy 15. Skierowanie ich na Doły, pozbawiłoby tym samym część kursów wagonów niskopodłogowych.
Komentowane 1
Czyżby kolejny przekręt z przetargiem?
Przecież miała być normalna krańcówka!!!Tak było w przetargu. Ktoś wygrał z najtańszą oferta, a teraz za zgodą i kasa pod stołem zmienia warunki!!