Tramwajem do Matki Polki jednak nie pojedziemy?
Nowe projekty remontów i przebudowy torowisk MPK nie obejmą budowy takiego połączenia. Jak mówi wiceprezydent miasta Łodzi, Tomasz Piotrowski, pomimo zapowiedzi przedstawicieli poprzedniego rządu, temat będzie jeszcze dyskutowany, ale realnie szanse na powstanie odcinka na ulicy Rzgowskiej od Kurczaków do Kolumny są bardzo małe.
Były deklaracje, że te pieniądze są, ze strony bodajże pana ministra ówczesnego Budy. My tych pieniędzy fizycznie nigdy nie widzieliśmy. W pierwszej kolejności skupiamy się na tym, żeby tramwaj w porządny sposób dojechał do krańcówki Kurczaki – powiedział Piotrowski.
Obecnie z pętli przy Kurczakach można dojść jeden przystanek lub dojechać autobusami miejskiego przewoźnika.
Tramwajem do Matki Polki jednak nie pojedziemy? Był już nawet przetarg
Jeszcze w 2022 r. Zarząd Inwestycji Miejskich w Łodzi ogłosił przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy linii tramwajowej od pętli Chojny Kurczaki do Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki. Pojawiło się kilka możliwych wariantów inwestycji. W pierwszym wariancie trasa tramwajowa miała zostać poprowadzona w pasie zieleni między jezdniami Rzgowskiej od skrzyżowania przy krańcówce Kurczaki do Paradnej.
Drugi wariant zakładał, że tramwaj do ICZMP będzie kursował od skrzyżowania Rzgowska – Strażacka – Kurczaki do istniejącej pętli autobusowej przy ICZMP. Dotychczasowa pętla zostałaby rozbudowa o krańcówkę tramwajową. To jednak nie koniec wytycznych, bo wariant drugi ma dwie opcje. Pierwsza to poprowadzenie trasy tramwajowej w pasie zieleni między jezdniami Rzgowskiej. Druga opcja zakładała torowisko w pasie zielenie między jezdniami Rzgowskiej do Paradnej, a następnie na alei Matek Polskich do istniejącej pętli autobusowej.
Wariant trzeci też miał dwie opcje. Spójne dla nich założenie trasa tramwajowa od skrzyżowania Rzgowska – Strażacka – Kurczaki do parkingu zlokalizowanego w zachodnio – południowym narożniku ICZMP i zakończona pętlą autobusowo-tramwajową. Do tego pierwsza opcja zakładała poprowadzenie trasy tramwajowej w pasie zieleni pomiędzy jezdniami Rzgowskiej, a następnie po terenie istniejącej pętli autobusowej i wyprowadzenie jej do alei Matek Polskich. Druga opcja to torowisko między jezdniami Rzgowskiej do skrzyżowania z Paradną, a następnie do Matek Polskich.