Reklamę Dziecięcego Telefonu Zaufania umieszczono na jednym z łódzkich tramwajów
Telefon i czat internetowy czynne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu nieustannie obsługują eksperci m.in. psychologowie, pedagodzy a także prawnicy. Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak podkreślił, że dzięki takim kampaniom promującym telefon zaufania, wiedza o jego istnieniu dociera do coraz większej liczby dzieci i młodzieży w kryzysie.
– To są dziesiątki tysięcy połączeń. Tylko w 2022 r. mieliśmy niemal 50 tys. telefonów i 10 tys. czatów internetowych, czyli ponad tysiąc telefonów i czatów tygodniowo. To jest grubo ponad sto telefonów dziennie. To pokazuje, jak wielka pomoc jest dzieciom świadczona. W tym roku już mieliśmy już na pewno ponad sto prób samobójczych, których udało się zapobiec – podkreśla Mikołaj Pawlak.
Posłuchaj:
Eksperci mówią też po ukraińsku i rosyjsku
Mikołaj Pawlak dodał, że od czasu wybuchu wojny na Ukrainie prowadzone są także dyżury ekspertów mówiących w języku ukraińskim i rosyjskim.
– Dodatkowo po pandemii, gdy wybuchła wojna, uruchomiliśmy też tutaj w Łodzi punkt interwencyjny Rzecznika Praw Dziecka i tego telefonu, który obsługują również panie, które pochodzą z Ukrainy w języku rosyjskim, ukraińskim i ta pomoc też tutaj na miejscu jest świadczona w Łodzi. Przy Piotrkowskiej 90 jest właśnie ten punkt, do którego serdecznie zapraszam – dodaje Mikołaj Pawlak.
Posłuchaj:
Dotychczas komunikacja miejska była nośnikiem dla dziecięcego telefonu zaufania we Wrocławiu i Toruniu.