Tarcza Faustyna przeniesiona
Tarcza Faustyna będąca częścią ważącej niemal 1,5 tony maszyny została najpierw odciążona do masy 400 ton. Następnie urządzenie przeniesiono nad torami kolejowymi za pomocą specjalnego żurawia. Zmiana lokalizacji Faustyny pomiędzy komorą K5, przy ulicy Skarpowej, a K6, mieszczącą się przy ulicy Inowrocławskiej zajęła ok. 40 minut.
– Żuraw ma dwa ramiona. Ramię główne będzie przenosić tarczę. Do drugiego podpięty zostanie ważący 350 ton balast. Operator równocześnie podnosi zarówno tarczę, jak i balast. W momencie, kiedy to wszystko jest zrównoważone może się rozpocząć przenoszenie TBM-u nad trakcją. Te operacje muszą być wykonywane powoli, w sposób statyczny, tak, żeby nie wprowadzać żadnej dynamiki – tłumaczył przed rozpoczęciem prac Marek Murziński, reprezentujący wykonawcę.
W trakcie przenoszenia maszyny drążącej tor został wyłączony z użytkowania.
W lutym ma się rozpocząć drążenie trzeciego z czterech tuneli – w kierunku stacji Łódź Koziny.