Mniejsza maszyna TBM od piątku 19 stycznia jest etapami wyjmowana z komory przy ulicy Skarpowej. Ogromny i potężny dźwig elementy tarczy wyciąga na zewnątrz a następnie przenosi je nad torami kolejowymi do komory zlokalizowanej przy ulicy Żniwnej. Tutaj tarcza rozpocznie drążenie jednotorowego tunelu kolejowego w stronę dworca Łódź Kaliska.
Tarcza TBM „Faustyny”, która wydrążyła drugi jednotorowy tunel podziemnej trasy średnicowej pod Łodzią (od przystanku Koziny w stronę stacji Żabieniec). Zatrzymała się w komorze technologicznej przy ulicy Skarpowej.
Ważącą 650 ton „Faustynę” ekipa budowlana podzieliła na kawałki, by element po elemencie, potężny dźwig mógł przenieść ją nad torami i trakcją kolejową w pobliże komory zlokalizowanej przy ulicy Żniwnej.
Zadanie wykonują specjalistyczne żurawie o udźwigu 650 ton i 550 ton. W nocy z piątku na sobotę (20 stycznia przeniesiony został tzw. płaszcz tarczy o wadze 55 ton. W kolejnych etapach transportowane będą pozostałe części TBM. Po przerzuceniu na drugą stronę torów każda z części przejdzie szczegółową inspekcję. W ostatnim etapie elementy zostaną umieszczone w komorze startowej na ulicy Żniwnej na specjalnie przygotowanej kołysce i ponownie zmontowane.
W drugiej połowie lutego rozpocznie się drążenia trzeciego z 4 jednotorowych tuneli w kierunku przystanku Łódź Koziny. W 2024 roku TBM Faustyna wybuduje jeszcze czwarty tunel z Kozin do komory przy al. Unii Lubelskiej.