• O nas
  • Reklama
  • Prywatność
  • Kontakt
42 678 78 78 – 606 78 78 78
poniedziałek, 25 września 2023
  • Zaloguj
  • Wiadomości
    • Kryminalne
    • Wojna na Ukrainie
  • Sport
    • Ekstraklasa
    • II liga polska
    • III liga – grupa 1
  • Na sygnale
  • Zdrowie
  • Kultura
  • Audycje
    • Bliżej Widzewa
    • Gość po 8
    • Forum Rolnika
    • Jestem EKO
    • Kalendarium muzyczne Radia Łódź
    • Login
    • Nasze Dzieci
    • Radio Łódź na wieczór
    • Reportaże
    • Szkiełko i oko
    • Wszystko jest fizyką
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Ramówka
    • BIP
    • Polityka prywatności
  • Inne
    • Drogi
    • Edukacja
    • Ekologia
    • Historia
    • Interwencje
    • Komunikacja
    • Lifestyle
    • Motoryzacja
    • Polityka
    • Religia
    • Społeczeństwo
    • Technologie
Bez wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Radio Łódź
SŁUCHAJ NA ŻYWO
  • Wiadomości
    • Kryminalne
    • Wojna na Ukrainie
  • Sport
    • Ekstraklasa
    • II liga polska
    • III liga – grupa 1
  • Na sygnale
  • Zdrowie
  • Kultura
  • Audycje
    • Bliżej Widzewa
    • Gość po 8
    • Forum Rolnika
    • Jestem EKO
    • Kalendarium muzyczne Radia Łódź
    • Login
    • Nasze Dzieci
    • Radio Łódź na wieczór
    • Reportaże
    • Szkiełko i oko
    • Wszystko jest fizyką
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Ramówka
    • BIP
    • Polityka prywatności
  • Inne
    • Drogi
    • Edukacja
    • Ekologia
    • Historia
    • Interwencje
    • Komunikacja
    • Lifestyle
    • Motoryzacja
    • Polityka
    • Religia
    • Społeczeństwo
    • Technologie
Bez wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Radio Łódź
LIVE
Bez wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • 4 września 2023 22.31

Prowadzisz regionalny biznes i nie wiesz jak go rozpromować? Użyj social media! Dowiedz się o skutecznych sposobach promocji małego biznesu

Prowadzisz regionalny biznes i nie wiesz jak go rozpromować? Użyj social media! Dowiedz się o skutecznych sposobach promocji małego biznesu

Prowadzenie małego biznesu, który przede wszystkim działa na skalę regionalną, nie jest łatwe. Wymaga konsekwentnej pracy i eksperymentowania z różnymi rozwiązaniami i powtarzaniem tych czynności, które przyciągają największą liczbę nowych klientów. Oczywiście bardzo ważne jest także zachęcanie dotychczasowych klientów do powrotu i zrobienia kolejnych zakupów. Na szczęście w promocji regionalnego biznesu pomogą social media - a duża część działań, jakie można podjąć, jest bezpłatna. Jak docierać do odbiorców? Jak wykorzystać media społecznościowe w rozpromowaniu biznesu?

Udostępnij na FacebookuTwittnij

Prowadzenie małego biznesu, który przede wszystkim działa na skalę regionalną, nie jest łatwe. Wymaga konsekwentnej pracy i eksperymentowania z różnymi rozwiązaniami i powtarzaniem tych czynności, które przyciągają największą liczbę nowych klientów. Oczywiście bardzo ważne jest także zachęcanie dotychczasowych klientów do powrotu i zrobienia kolejnych zakupów. Na szczęście w promocji regionalnego biznesu pomogą social media – a duża część działań, jakie można podjąć, jest bezpłatna. Jak docierać do odbiorców? Jak wykorzystać media społecznościowe w rozpromowaniu biznesu?

Zanim zaczniesz….

Jeszcze zanim podejmiesz działania w mediach społecznościowych, musisz określić swoją grupę docelową. Chodzi o opisanie osób, do których kierujesz swój przekaz. Nawet jeśli Twój regionalny biznes jest skierowany do „wszystkich”, to inaczej rozmawia się z dzieckiem, a zupełnie inaczej z dorosłym. Poszczególne treści na platformach społecznościowych zawsze powinny być dopasowane do grupy odbiorczej, bo tylko wtedy będą przyciągać jej uwagę. Treści uniwersalne i nie skierowane od nikogo konkretnego zwykle są po prostu pomijane. Kiedy już poznasz swoich potencjalnych klientów, to łatwiej będzie Ci tworzyć treści i strategie, które przyciągną ich uwagę. Na tej podstawie możesz też wybrać platformy społecznościowe, na których będziesz prowadzić działalność. Nie musisz być obecny w każdym portalu. Z pewnością nie wystarczy Ci na to czasu, by każdy profil powadzić równie skutecznie i okazując należyte zaangażowanie. Zastanów się, do kogo chcesz kierować swój przekaz, a potem odpowiedz sobie na pytanie, na jakim portalu znajdziesz swoją grupę docelową. Jeśli chodzi o działania lokalne, to przede wszystkim powinieneś rozważyć prowadzenie profilu na Facebooku (z czasem powinieneś zastanowić się nad reklamą na Facebooku, dowiedz się jak tworzyć reklamy na FB: Kurs online o Facebook Ads), Twitterze i Instagramie. Jeśli chcesz dotrzeć do młodszych odbiorców, to koniecznie wybierz Tik Tok. Z kolei do profesjonalistów najskuteczniej dotrzesz przy pomocy LinkedIn.

Utrzymuj regularną aktywność

Pamiętaj, że samo utworzenie profilu i uzupełnienie na nim podstawowych informacji o biznesie, to zdecydowanie za mało, by przyciągać klientów. Ważne jest, aby być aktywnym na wybranych wcześniej platformach i regularnie publikować na nich ciekawe i wartościowe treści. Content powinien być na tyle zróżnicowany, by angażował użytkowników. Dlatego wstawiaj zdjęcia, filmy, artykuły, ankiety, ale nie zapominaj o możliwości równoczesnego promowania swojej marki. Twórz treści, które są z nią związane.

Myśl lokalnie!

Jako regionalny biznes, wykorzystaj lokalne wydarzenia, związki i miejsca do tworzenia treści, które przyciągną uwagę mieszkańców Twojego obszaru. Możesz nawet zgłosić się do organizatorów wydarzeń i przedyskutować swój udział w nich po to, by być promowanym także na ich profilach. Na Facebooku działają prężnie lokalne grupy, które umożliwiają docieranie do osób mieszkających w danej okolicy. Każda taka grupa to świetne miejsce, by zacząć promować swój biznes. Pamiętaj jednak, by robić to nienachalnie. Na większości grup umieszczanie reklam jest zakazane albo po prostu bardzo irytuje ich członków. Jeśli jednak do ciekawej treści dołączysz informację o swojej firmie czy aktualnej ofercie, to z pewnością post zostanie ciepło przyjęty i dotrze do nowych potencjalnych klientów.

Warto przeczytać

3CARGO nowym graczem na lokalnej mapie biznesu

3CARGO nowym graczem na lokalnej mapie biznesu

18 września 2023
Zniżki OC w małżeństwie – jak to wygląda i czy się opłaca?

Zniżki OC w małżeństwie – jak to wygląda i czy się opłaca?

15 września 2023 - Aktualizacja: 18 września 2023
Jak zwiększyć sprzedaż na Amazon? Najlepsze strategie dla sprzedawców 

Jak zwiększyć sprzedaż na Amazon? Najlepsze strategie dla sprzedawców 

15 września 2023 - Aktualizacja: 18 września 2023
Jak wybrać idealny balsam do ciała na lato?

Jak wybrać idealny balsam do ciała na lato?

10 września 2023

Współpracuj z influencerami lokalnymi

Influencerzy, czyli osoby, które są znane ze swojej działalności w internecie, są obecni w różnych branżach. Nawet jeśli Twój biznes jest wyjątkowy, to na pewno znajdziesz postaci, które będą świetnie nadawały się do jego promocji. Jeśli jednak działasz lokalnie, to nie szukaj nazwisk z pierwszych stron platform plotkarskich. Szukaj influencerów, którzy działają lokalnie w tej samej okolicy, co Twoja oraz swoje treści kierują do tej samej grupy docelowej co Twoja. To dwa najważniejsze czynniki, które powinieneś rozważyć, zanim zdecydujesz się na współpracę reklamową. Pamiętaj też, że dobrą praktyką jest zawieranie z influencerami umów, w których dokładnie opisano, co należy do obowiązków obu stron. Dzięki temu współpraca będzie bezpieczna, a Twój regionalny biznes będzie miał większe zasięgi.

Wykorzystaj lokalne hashtagi

Śledzenie i używanie lokalnych hashtagów związanych z Twoją branżą może pomóc w dotarciu do lokalnej społeczności i zwiększeniu widoczności Twoich postów. Obserwuj, jakie trendy są szczególnie popularne w Twoim regionie i nie zapominaj, by publikować treści z wykorzystaniem odpowiednich hasztagów. To zdecydowanie zwiększa szansę na to, że profil Twojego biznesu wyświetli się w wynikach wyszukiwania.

Płatne reklamy

Możesz też skorzystać z płatnych form docierania do odbiorców. Na Facebooku możesz wykupić reklamę już od kilkunastu złotych, choć nie należy spodziewać się, że będzie ona bardzo skuteczna. Ustawiając reklamę należy pamiętać o odpowiednim jej targetowaniu – możesz więc ustawić parametry dotyczące wieku i płci odbiorców oraz tego, gdzie mieszkają. Dzięki temu możesz docierać do osób, które rzeczywiście znajdują się w Twojej okolicy i mogą skorzystać z Twojej oferty.

Tagi: artykuł sponsorowany

Najnowsze artykuły

Wybory 2023: Jak głosować i kiedy głos będzie ważny?

Wybory 2023: Jak głosować i kiedy głos będzie ważny?

Wiktoria Makowska
25 września 2023

przebudowa Placu Wolności

Przebudowa Placu Wolności – przybywa kostki granitowej i torów [ZDJĘCIA+WIDEO]

Agnieszka Magnuszewska
25 września 2023

Łodzianin Mateusz Kosiński - najzdolniejszy uczestnik bitwy na wiedzę

Łodzianin Mateusz Kosiński – najzdolniejszy uczestnik bitwy na wiedzę

Wiktoria Makowska
25 września 2023

Łódzki Salon Maturzystów na Wydziale Zarządzania UŁ

Łódzki Salon Maturzystów na Wydziale Zarządzania UŁ

Wiktoria Makowska
25 września 2023

Wczytaj więcej
Poprzedni artykuł

Uroczystość pamięci ofiar bombardowania Sulejowa 4 września 1939 roku

Następny artykuł

Pogoda na wtorek (5 września). Słonecznie i ciepło

Następny artykuł
Pogoda na weekend w Łódzkiem. Ciepło, możliwe przelotne opady

Pogoda na wtorek (5 września). Słonecznie i ciepło

Rozwód cywilny i rozwód kościelny w tym samym czasie – czy jest to możliwe?

Rozwód cywilny i rozwód kościelny w tym samym czasie - czy jest to możliwe?

Radio Łódź

  • Zasięg i częstotliwości
  • Historia Radia Łódź
  • Kalendarium Radia Łódź
  • Patronat medialny Radia Łódź
  • Polityka prywatności
  • BIP
  • Kontakt

Audycje i podcasty

  • Ekonomia na co dzień
  • Forum Rolnika
  • Gość po 8 – Rozmowa dnia
  • Jestem EKO
  • Login
  • Reportaże
  • Szkiełko i oko
  • Zdrowym być

Warto przeczytać

Wybory 2023: Jak głosować i kiedy głos będzie ważny?

Wybory 2023: Jak głosować i kiedy głos będzie ważny?

25 września 2023
przebudowa Placu Wolności

Przebudowa Placu Wolności – przybywa kostki granitowej i torów [ZDJĘCIA+WIDEO]

25 września 2023

BIP

  • BIP Radio Łódź
  • Informacje ogólne o spółce
  • Struktura Radia Łódź
  • Władze spółki
  • Akcjonariusze
  • Organy opiniodawczo – doradcze
  • Udostępnianie informacji
  • Dokumenty
  • Środki publiczne
  • Ogłoszenia publiczne
  • Instrukcja obsługi BIP

© 2012-2023 Radio Łódź

Bez wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Wiadomości
    • Kryminalne
    • Wojna na Ukrainie
  • Sport
    • Ekstraklasa
    • II liga polska
    • III liga – grupa 1
  • Na sygnale
  • Zdrowie
  • Kultura
  • Audycje
    • Bliżej Widzewa
    • Gość po 8
    • Forum Rolnika
    • Jestem EKO
    • Kalendarium muzyczne Radia Łódź
    • Login
    • Nasze Dzieci
    • Radio Łódź na wieczór
    • Reportaże
    • Szkiełko i oko
    • Wszystko jest fizyką
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Ramówka
    • BIP
    • Polityka prywatności
  • Inne
    • Drogi
    • Edukacja
    • Ekologia
    • Historia
    • Interwencje
    • Komunikacja
    • Lifestyle
    • Motoryzacja
    • Polityka
    • Religia
    • Społeczeństwo
    • Technologie

© 2012-2023 Radio Łódź

Witamy ponownie!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
Sign In with Linked In
OR

Zaloguj się do swojego konta

Zapomniałeś hasło?

Odzyskiwanie hasła

Podaj nazwę użytkownika lub adres e-mail konta, dla którego chcesz zresetować hasło.

Zaloguj

Add New Playlist

Skip to content
Otwóz pasek narzędzi Dostępność

Dostępność

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Czarno-białeCzarno-białe
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Lekkie tłoLekkie tło
  • Podkreślone odsyłaczePodkreślone odsyłacze
  • Czytelny tekstCzytelny tekst
  • Reset Reset
spinner
spinner
ładuj więcej
P