• O nas
  • Reklama
  • Prywatność
  • Kontakt
42 678 78 78 – 606 78 78 78
SŁUCHAJ NA ŻYWO
czwartek, 22 maja 2025
  • Zaloguj
Radio Łódź
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
Radio Łódź
LIVE
Brak wyników
View All Result
  • 4 września 2023 22.31

Prowadzisz regionalny biznes i nie wiesz jak go rozpromować? Użyj social media! Dowiedz się o skutecznych sposobach promocji małego biznesu

Prowadzisz regionalny biznes i nie wiesz jak go rozpromować? Użyj social media! Dowiedz się o skutecznych sposobach promocji małego biznesu
Prowadzenie małego biznesu, który przede wszystkim działa na skalę regionalną, nie jest łatwe. Wymaga konsekwentnej pracy i eksperymentowania z różnymi rozwiązaniami i powtarzaniem tych czynności, które przyciągają największą liczbę nowych klientów. Oczywiście bardzo ważne jest także zachęcanie dotychczasowych klientów do powrotu i zrobienia kolejnych zakupów. Na szczęście w promocji regionalnego biznesu pomogą social media - a duża część działań, jakie można podjąć, jest bezpłatna. Jak docierać do odbiorców? Jak wykorzystać media społecznościowe w rozpromowaniu biznesu?

Prowadzenie małego biznesu, który przede wszystkim działa na skalę regionalną, nie jest łatwe. Wymaga konsekwentnej pracy i eksperymentowania z różnymi rozwiązaniami i powtarzaniem tych czynności, które przyciągają największą liczbę nowych klientów. Oczywiście bardzo ważne jest także zachęcanie dotychczasowych klientów do powrotu i zrobienia kolejnych zakupów. Na szczęście w promocji regionalnego biznesu pomogą social media – a duża część działań, jakie można podjąć, jest bezpłatna. Jak docierać do odbiorców? Jak wykorzystać media społecznościowe w rozpromowaniu biznesu?

Zanim zaczniesz….

Jeszcze zanim podejmiesz działania w mediach społecznościowych, musisz określić swoją grupę docelową. Chodzi o opisanie osób, do których kierujesz swój przekaz. Nawet jeśli Twój regionalny biznes jest skierowany do „wszystkich”, to inaczej rozmawia się z dzieckiem, a zupełnie inaczej z dorosłym. Poszczególne treści na platformach społecznościowych zawsze powinny być dopasowane do grupy odbiorczej, bo tylko wtedy będą przyciągać jej uwagę. Treści uniwersalne i nie skierowane od nikogo konkretnego zwykle są po prostu pomijane. Kiedy już poznasz swoich potencjalnych klientów, to łatwiej będzie Ci tworzyć treści i strategie, które przyciągną ich uwagę. Na tej podstawie możesz też wybrać platformy społecznościowe, na których będziesz prowadzić działalność. Nie musisz być obecny w każdym portalu. Z pewnością nie wystarczy Ci na to czasu, by każdy profil powadzić równie skutecznie i okazując należyte zaangażowanie. Zastanów się, do kogo chcesz kierować swój przekaz, a potem odpowiedz sobie na pytanie, na jakim portalu znajdziesz swoją grupę docelową. Jeśli chodzi o działania lokalne, to przede wszystkim powinieneś rozważyć prowadzenie profilu na Facebooku (z czasem powinieneś zastanowić się nad reklamą na Facebooku, dowiedz się jak tworzyć reklamy na FB: Kurs online o Facebook Ads), Twitterze i Instagramie. Jeśli chcesz dotrzeć do młodszych odbiorców, to koniecznie wybierz Tik Tok. Z kolei do profesjonalistów najskuteczniej dotrzesz przy pomocy LinkedIn.

Utrzymuj regularną aktywność

Pamiętaj, że samo utworzenie profilu i uzupełnienie na nim podstawowych informacji o biznesie, to zdecydowanie za mało, by przyciągać klientów. Ważne jest, aby być aktywnym na wybranych wcześniej platformach i regularnie publikować na nich ciekawe i wartościowe treści. Content powinien być na tyle zróżnicowany, by angażował użytkowników. Dlatego wstawiaj zdjęcia, filmy, artykuły, ankiety, ale nie zapominaj o możliwości równoczesnego promowania swojej marki. Twórz treści, które są z nią związane.

Myśl lokalnie!

Jako regionalny biznes, wykorzystaj lokalne wydarzenia, związki i miejsca do tworzenia treści, które przyciągną uwagę mieszkańców Twojego obszaru. Możesz nawet zgłosić się do organizatorów wydarzeń i przedyskutować swój udział w nich po to, by być promowanym także na ich profilach. Na Facebooku działają prężnie lokalne grupy, które umożliwiają docieranie do osób mieszkających w danej okolicy. Każda taka grupa to świetne miejsce, by zacząć promować swój biznes. Pamiętaj jednak, by robić to nienachalnie. Na większości grup umieszczanie reklam jest zakazane albo po prostu bardzo irytuje ich członków. Jeśli jednak do ciekawej treści dołączysz informację o swojej firmie czy aktualnej ofercie, to z pewnością post zostanie ciepło przyjęty i dotrze do nowych potencjalnych klientów.

Współpracuj z influencerami lokalnymi

Influencerzy, czyli osoby, które są znane ze swojej działalności w internecie, są obecni w różnych branżach. Nawet jeśli Twój biznes jest wyjątkowy, to na pewno znajdziesz postaci, które będą świetnie nadawały się do jego promocji. Jeśli jednak działasz lokalnie, to nie szukaj nazwisk z pierwszych stron platform plotkarskich. Szukaj influencerów, którzy działają lokalnie w tej samej okolicy, co Twoja oraz swoje treści kierują do tej samej grupy docelowej co Twoja. To dwa najważniejsze czynniki, które powinieneś rozważyć, zanim zdecydujesz się na współpracę reklamową. Pamiętaj też, że dobrą praktyką jest zawieranie z influencerami umów, w których dokładnie opisano, co należy do obowiązków obu stron. Dzięki temu współpraca będzie bezpieczna, a Twój regionalny biznes będzie miał większe zasięgi.

Wykorzystaj lokalne hashtagi

Śledzenie i używanie lokalnych hashtagów związanych z Twoją branżą może pomóc w dotarciu do lokalnej społeczności i zwiększeniu widoczności Twoich postów. Obserwuj, jakie trendy są szczególnie popularne w Twoim regionie i nie zapominaj, by publikować treści z wykorzystaniem odpowiednich hasztagów. To zdecydowanie zwiększa szansę na to, że profil Twojego biznesu wyświetli się w wynikach wyszukiwania.

Płatne reklamy

Możesz też skorzystać z płatnych form docierania do odbiorców. Na Facebooku możesz wykupić reklamę już od kilkunastu złotych, choć nie należy spodziewać się, że będzie ona bardzo skuteczna. Ustawiając reklamę należy pamiętać o odpowiednim jej targetowaniu – możesz więc ustawić parametry dotyczące wieku i płci odbiorców oraz tego, gdzie mieszkają. Dzięki temu możesz docierać do osób, które rzeczywiście znajdują się w Twojej okolicy i mogą skorzystać z Twojej oferty.

Wartoprzeczytać

Mieszkanie na abonament

Mieszkanie na abonament – nowoczesna alternatywa dla tradycyjnego wynajmu

22 maja 2025
Moda dziecięca na wiosnę 2025: Najlepsze trampki dla aktywnych dzieci

Moda dziecięca na wiosnę 2025: Najlepsze trampki dla aktywnych dzieci

21 maja 2025
Jak sparować smartwatch ze smartfonem? Poradnik krok po kroku

Jak sparować smartwatch ze smartfonem? Poradnik krok po kroku

19 maja 2025
Wybór producenta styropianu – na co zwrócić uwagę

Wybór producenta styropianu – na co zwrócić uwagę

19 maja 2025
Tagi: artykuł sponsorowany
Poprzedni artykuł

Uroczystość pamięci ofiar bombardowania Sulejowa 4 września 1939 roku

Następny artykuł

Pogoda na wtorek (5 września). Słonecznie i ciepło

Następny artykuł
Pogoda na weekend w Łódzkiem. Ciepło, możliwe przelotne opady

Pogoda na wtorek (5 września). Słonecznie i ciepło

Rozwód cywilny i rozwód kościelny w tym samym czasie – czy jest to możliwe?

Rozwód cywilny i rozwód kościelny w tym samym czasie - czy jest to możliwe?

Radio Łódź

  • Zasięg i częstotliwości
  • Historia Radia Łódź
  • Kalendarium Radia Łódź
  • Polityka prywatności
  • BIP
  • Rada programowa
  • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
  • Kontakt

Do pobrania

  • Księga Znaku Radio Łódź
  • LOGO Radio Łódź [PDF]
  • Księga Znaku Radio Łódź Nad Wartą
  • LOGO Radio Łódź Nad Wartą [PDF]

Warto przeczytać

EV Experience w Manufakturze Fot Sebastian Szwajkowski 19

EV Experience 2025 w Łodzi. Gratka dla pasjonatów elektromobilności [ZDJĘCIA]

22 maja 2025
Antoni Słonimski

Influencer sprzed stu lat. Rok Antoniego Słonimskiego [PODCAST]

22 maja 2025

BIP

  • BIP Radio Łódź
  • Informacje ogólne o spółce
  • Struktura Radia Łódź
  • Władze spółki
  • Akcjonariusze
  • Organy opiniodawczo – doradcze
  • Udostępnianie informacji
  • Dokumenty
  • Środki publiczne
  • Ogłoszenia publiczne
  • Instrukcja obsługi BIP

© 2012-2024 Radio Łódź

Witaz ponownie!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
Sign In with Linked In
OR

Zaloguj się poniżej do swojego konta

Zapomniane hasło?

Przypomnij hasło

Please enter your username or email address to reset your password.

Zaloguj

Dodaj nową listę

Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności

© 2012-2024 Radio Łódź

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności.
Przejdź do treści
Otwóz pasek narzędzi Dostępność

Dostępność

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Czarno-białeCzarno-białe
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Lekkie tłoLekkie tło
  • Podkreślone odsyłaczePodkreślone odsyłacze
  • Czytelny tekstCzytelny tekst
  • Reset Reset
spinner
spinner
ładuj więcej