Wartoprzeczytać
Nie tylko profil na Instagramie, ale też na TikToku ma uniejowska parafia
Parafia pw. Św. Floriana w Uniejowie ma swój Instagram i kanał na TikToku. Na pomysł założenia mediów społecznościowych wpadła trójka znajomych – ceremoniarz parafii Sebastain Galoch , Klaudia Wiśniewska i Kacper Jaszczura. To młodzi ludzie, mieszkańcy gminy, którzy w ten sposób chcą dotrzeć do swoich rówieśników i przekazać wartości religijne, które są im bliskie.
– Stwierdziliśmy, że chcemy pokazać młodym, że pan Jezus istnieje, że chcemy czegoś więcej i że tak naprawdę on jest wśród nas. Chcemy pokazywać to my, jako młodzi ludzie odważni i wierzący – mówi Sebastian Galoch, ceremoniarz parafii, współautor profili w mediach społecznościowych.
Media społecznościowe doskonałym narzędziem komunikacji
Już teraz można zobaczyć kilka pierwszych filmików ilustrujących ciekawostki o świętych, akcje, migawki z aktywności duchownych i wiernych, ministrantów czy akcje pomocową dla rodzin z Madagaskaru.
Ksiądz Jakub Bartczak znany od lat ze swojej muzycznej aktywności, także w Internecie przekonuje, że kościół od zawsze podążał za młodymi ludźmi, a media społecznościowe są doskonałym narzędziem do komunikacji i wyrażania siebie.
Mimo dobrych intencji młodych ludzi z Uniejowa, ksiądz Sebastian, znany pod pseudonimem “ksiądz z TikToka” uczula, by tego rodzaju pasje traktować z pokorą. Po to by nie zapominać, że to nie odsłony czy polubienia są najważniejsze – a misja głoszenia słowa bożego i zachęcanie do jej poznawania tych, którzy zatracili się w codzienności.
Profil uniejowskiej parafii na Tiktoku obserwuje już 310 osób. Kanał zanotował przy tym ponad 1 tys. polubień. Żeby znaleźć go w mediach społecznościowych należy wpisać nazwę użytkownika – swflorian.uniejow.