Na tę chwilę czekali mieszkańcy niemal wszystkich gmin położonych na wschód od Łodzi jak i sami łodzianie. Zakończenie inwestycji oznacza znaczne ułatwienia komunikacyjne dla wszystkich, którzy mieszkają w Gałkówku, Koluszkach czy Łodzi. Dla tych wszystkich, którzy dotychczas stojąc na przejeździe kolejowym tracili nawet kilkadziesiąt minut w drodze do pracy, szkoły, czy po prostu na zakupy.
Dlaczego tunel w Gałkówku jest tak istotny
Magistrala kolejowa przechodząca przez Gałkówek potrafiła doprowadzić na skraj nerwów nie jednego kierowcę. Często kursujące tędy pociągi osobowe i towarowe powodowały konieczność zamykania szlabanów kolejowych na długie minuty. Gdy kierowca miał wyjątkowego pecha trafić tuż przez zamknięciem szlabanów, musiał się liczyć z długim postojem. Czasem przejazd niespełna stumetrowego odcinak drogi powiatowej, mógł trwać nawet kilkadziesiąt minut.
Wreszcie mamy to. Marzenie wielu pokoleń gałkowiaków spełniło się. I tych małych i tych dużych. Mieszkańców Gałkowa Dużego i Gałkowa Małego
Krystyna Sitek, inicjatorka budowy tunelu w Gałkówku
Od 1 września zmieniło się to diametralnie. Wybudowany pod torami kolejowymi tunel drogowy gwarantuje bowiem płynność ruchu nie tylko samochodowego ale i pieszego. Czas przejazdu ma się skrócić do kilkudziesięciu sekund.
Mamy się czym szczycić. Co prawda nasz tunel w Gałkówku nie jest tak okazały jak ten w Świnoujściu czy na „zakopiance”, ale jest największą inwestycją gminy Koluszki w historii.
Waldemar Chałat, burmistrz Koluszek
O tym, jak ważna jest to inwestycja dla mieszkańców Gałkowa Dużego i Małego najlepiej pokazała ich obecność na uroczystym otwarciu tunelu w Gałkówku. Przyszło na nią kilkaset osób.
Tunel w Gałkówku w liczbach
Budowę drogowego tunelu w Gałkówku udało się zakończyć po prawe 7 latach, bowiem pierwsze prace rozpoczęły się w 2016 roku. Dołem pojadą samochody i rowery oraz przejdą piesi, górą jechać równocześnie mogą pociągi aż po 5 torach. Sam tunel został zbudowany na żelbetonowej konstrukcji o szerokości prawie 12 metrów. Łącznie z dojazdami tunel w Gałkówku ma długość ponad 330 metrów. Pod torami bezpiecznie mogą przejeżdżać także wysokie wozy straży pożarnej, bo konstrukcja została oparta na wysokości 4,5 metra.
Budowa tunelu w Gałkówku pod magistralą kolejową kosztowała ponad 23 miliony złotych. W większości została sfinansowana ze środków unijnych.
Komentowane 7
Przecież to ewiadukt, a nie tunel
A gdzie ksiądz ??? Nic nie piszą. Przecież trzeba beton pokropić święconką bo popęka. No i jeszcze “co łaska” skapnie za tę robotę.
… “w większości że środków unijnych” . PiSiorkom to nie przszkadza ? Ale wciskać kit ciemnemu ludowi że to “une wymyśliły, une wdrożyły” itd. to potrafią. Tak jak przy tunelu w Świnoujściu.
Czy takich kretynów jak ty to sieją czy sami się rodza
Sam qwa krowę sprzedał aby pójść na widzew
Pewnie jestem ignorantem, ale dlaczego prace trwały aż 7 lat? Czy może zaczęły się 7 lat temu, ale np. przez długi czas nic się tam nie działo?
Decyzja na realizację inwestycji wydana została w lutym 2022 i wtedy zaczely się prace. Od 2016 Gmina starała się pozyskać środki na inwestycje. Niprecyzyjne zostało to napisane w artykule. Budowa trwała 1,5 roku.
A swiatla na skrzyzowaniu nie podlaczali o okolo 9 rano a potemtj na drugi dzien 2 nie dzialalysuper.