Rzecznik spółki PKP PLK Rafał Wilgusiak informuje, że powodem opóźnienia budowy tunelu średnicowego jest konieczność wykonania wzmocnień gruntu na trasie tunelu pomiędzy przystankiem Polesie a Łodzią Fabryczną.
– Proces ten wymaga szeregu czasochłonnych przygotowań, a także dodatkowych nakładów finansowych. Ponadto wykonanie wzmocnień gruntu wymaga czasowego wyłączenia z komunikacji fragmentów ulic. Zarówno inwestor, jak i wykonawca, kładą szczególny nacisk na to, aby wszystkie prace były wykonywane w sposób niezagrażający tkance miejskiej – zapewnia Rafał Wilgusiak.
Posłuchaj:
Na początku marca spółka PKP PLK, jako inwestor, podpisała z wykonawcą aneks do umowy na wykonanie dodatkowych wzmocnień gruntu pod kamienicami na trasie dużej tarczy drążącej tunel. W ten sposób koszt inwestycji wrósł do ok. 2 mld zł. Według szacunków z 2017 roku budowa miała kosztować 1 mld 300 mln złotych.
Rafał Wilgusiak tłumaczy, że to jest efekt wpływu wielu czynników, których wtedy nie dało się przewidzieć.
– Przykładowo, wzrost cen surowców energetycznych stali oraz innych materiałów, a także wydłużenie łańcuchów dostaw i niedobór pracowników wynikające między innymi z inflacji pandemii, COVID 19 oraz wojny na Ukrainie. Były to czynniki niemożliwe do przewidzenia w momencie podpisania umowy z wykonawcą inwestycji w 2017 roku – tłumaczy Wilgusiak.
Posłuchaj:
Obecnie stan zaawansowania prac przy budowie tunelu ocenia się na ponad 60 proc. Duża tarcza TBM Katarzyna wydrążyła około kilometra dwutorowego tunelu, który będzie miał długość 2 km 300 metrów. Jednocześnie są drążone trzy z czterech mniejszych tuneli, które od rozgałęzienia głównego tunelu na stacji Koziny będą stanowić połączenia ze stacjami Łódź Żabieniec i Łódź Kaliska, po dwa tunele w każdym z tych kierunków.
Komentowane 8
Retkinia żąda zaprzestania dewastacji ulicy Maratońskiej, a w szczególności zaprzestania utrudniania życia mieszkańcom!
Wstyd
Oczekuje że Miasto Łódź zatrudnia specjalistów a nie tylko urzędników do wydawania pieniędzy
Wykonawca prac nie wiedział że nad tunelem stoją kamienice? Problemem urzędników jest brak odpowiedzialności za wydawanie publicznych pieniędzy
Jak widzę że lekka ręka wydłużają terminy prac i dodają wykonawca kolejne miliony to wiem że coś jest nie tak w tych działaniach.
A prace remontowe w Łodzi to kolejny horror. Każdy łódzki remont który ciągnie się przez kilka lat to zniszczenie sklepów i firm w tych okolicach.
Doczytaj kto jest inwestorem zanim wpiszesz komentarz. Żale i płacze kieruj do PKP PLK
AbsolAbutna prawda. ,nie było takiego remontu,który zakończyłby się na czas.
To musieliby wyburzyć całe miasto
ktoś się na te remonty zgodził. To , że żaden nie kończy się w terminie to już prawdziwa ” łódzka ” specjalność . Czynnikiem, który mógłby trwale usprawnić poruszanie się po Łodzi byłaby trzecia wojna światowa. Być może po kilkuset latach coś by odbudowano.
Nie taniej będzie wyburzyć te ruiny?
Dokładnie! Zrobiłoby się miejsce i przyszłe pokolenia nie musiałyby się martwić o te ruiny