Izba stwierdziła, że wszystkie kontrolowane przez nią reklamy w pasie drogowym były umieszczone nielegalnie. Sprawą zajmie się większy zespół pracowników.
Pracownicy zajmujący się zajęciem pasa i opłatami administracyjnym wykonują te zadania na bieżąco, ale trudno dotrzeć na każdą ulicę czy sprawdzić każdy nośnik, co teraz właśnie chcemy systematycznie wykonywać – mówi Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu.
Temat reklamozy nie jest nowy i o nielegalnych materiałach informowano od dawna.
Ile innych aspektów funkcjonowania Urzędu Miasta Łodzi i Zarządu Dróg i Transportu w szczególności wygląda tak samo, jak kontrole reklam, a po prostu o tym nie wiemy, gdyż nie było kontroli ze strony Najwyższej Izby Kontroli – komentuje Kosma Nykiel, radny niezrzeszony.
Ilu łodzian, tyle opinii:
Kara za metr kwadratowy reklamy nielegalnie eksponowanej przez pięć lat to sto tysięcy złotych. Miasto planuje też ponowne uchwalenie parku kulturowego na Piotrkowskiej. Konieczna jest nowa uchwała w tej sprawie, bo poprzednia została uchylona przez sąd.
Rozszerzamy park kulturowy, będzie miał zdecydowanie szerszy zakres, będzie szedł aż do Placu Kościelnego. Zdecydowanie wzmocnimy działania nad tym odcinku, tylko musieliśmy mieć do tego pełne podstawy, wiedzieć, na czym stoimy prawnie – zapowiedział w rozmowie z Radiem Łódź wiceprezydent Adam Pustelnik.
Będą dwa wydziały, dwie jednostki kluczowe z perspektywy miasta. To będzie ZDiT jeśli chodzi o pasy drogowe i zostanie postawiony w stan pełnej gotowości oddział, który zajmuje się dzierżawcami, czyli w Wydziale Dysponowania Mieniem. Nad wszystkim ma czuwać Biuro Architekta Miasta – dodaje Pustelnik.
op. DM