Niskopodłogowe tramwaje zniknęły z Teofilowa w połowie lutego
Wyłącznie tramwaje w wysoką podłogą, czyli konstale, obsługiwały Teofilów od połowy lutego. Przewoźnik podjął taką decyzję, ponieważ zimą stan torowiska na Aleksandrowskiej był fatalny. Obiecane, że niskopodłogowe tramwaje wrócą po remoncie torów. Ten zakończył się pod koniec wakacji, więc mieszkańcy Teofilowa dopytywali ostatnio w mediach społecznościowych czy powrót tramwajów z niską podłogą już nastąpił. Głównie dopytywały o nie mamy wożące swoje pociechy w wózkach.
– Szkoda, że nikt nie myśli o mamach z wózkami. Przecież są niskie tramwaje w Łodzi. Absurd, że na tej trasie nie jeżdżą – podkreśla jedna z mieszkanek Teofilowa.
Do konstali trudno też się wsiada osobom starszym, a osoby poruszające się na wózkach mogą o jeździe takim wagonem zapomnieć.
Na razie wróciły dwa wagony z niską podłogą
Jednak w tym tygodniu na linii 8 pojawiły się tramwaje NF6D, które mają ok. 70 proc. niskiej podłogi. Czy to oznacza wieli powrót niskiej podłogi na Teofilów po punktowym remoncie torowiska? Okazuje się, że za wcześnie na radość pasażerów.
– Od poniedziałku kursują dwa niskopodłogowe tramwaje NF6D na linii 8. Testujemy, jak będą się sprawdzać na tym odcinku, po naprawie najbardziej zniszczonych fragmentów torowiska – wyjaśnia Piotr Wasiak, rzecznik MPK-Łódź.
Motorniczowie: remont wzniósł tyle, że dalej się nie rozpadnie
Testy, które są prowadzone miesiąc po zakończeniu remontu, raczej nie świadczą o tym, że po trasie jeździ się idealnie. Jednak już podczas prac motorniczowie podkreślali, że remont punktowy torowiska na Aleksandrowskiej nie zda egzaminu. Niezależnie od tego, jak torowcy przyłożyliby się do pracy. Po zakończeniu remontu opinia prowadzących się nie zmieniła.
– Jak bujało wagonem, tak buja, może tylko trochę mniej. Sporo jest takich miejsc, że kilka metrów torowiska wymienili i kilka metrów starego zostawili. Wyrzucone pieniądze w błoto. Remont nic tak naprawdę nie wniósł, może poza tym ze dalej się nie rozpadnie. Zresztą jest coś na rzeczy, że przez miesiąc niska podłoga nie wróciła na Teofilów. Teraz dali dwa wagony na linię 8, na linię 2 już nie. Na Aleksandrowskiej potrzebna była i jest kompleksowa modernizacja – podkreśla jeden z motorniczych.
Jednak na modernizację torowiska w budżecie miasta nie było środków. Może remont dał przynajmniej tyle, że wagony nie będą ulegać awariom na skutek jazdy po Aleksandrowskiej.
Komentowane 2
Łódzka sieć tramwajowa w agonii – odcinek 141.
2 gdy nie była 2ab i 8ab chodziły