Modernizacja Wojska Polskiego – skrzyżowanie z Franciszkańską tylko na wprost?
Zarząd Inwestycji Miejskich zapowiada otwarcie skrzyżowania Wojska Polskiego i Franciszkańskiej w pierwszej połowie lipca. Modernizacja Wojska Polskiego jest na razie na takim etapie, że skrzyżowanie zostanie otwarte raczej tylko do jazdy na wprost. Będzie to tylko oficjalne otwarcie, bo już wielu kierowców jeździ tam właśnie na wprost Franciszkańską.
Relacje skrętne nie są na razie możliwe, nawet przy wykorzystaniu obrębu nowego torowiska, ponieważ po wschodniej stronie Wojska Polskiego nowy asfalt (tylko warstwa wiążąca) zaczyna się dopiero przy Oblęgorskiej i ciągnie do Czeremoskiej. Wcześniej pozostał fragment starej nawierzchni, umożliwiający tylko dojazd do stacji paliw. Z kolei po zachodniej stronie od Franciszkańskiej asfaltu nie ma, ale wybudowano część torowiska. Z racji tego, że jest ono na poziomie jezdni, kierowcy mogliby po nim jeździć. Niestety, przed Młynarską kończą nie tylko nowe tory, ale też betonowa podbudowa torowiska.
Powrotu tramwajów na razie nie będzie
Plusem otwarcia skrzyżowania Franciszkańskiej i Wojska Polskiego jest powrót komunikacji miejskiej na tym obszarze. Mowa oczywiście o autobusach, bo tramwaje na razie nie mają po czym jeździć. Na Wojska Polskiego tory położono na razie na odcinku ok. 160 m, czyli od okolic skrzyżowania z Palki do Chryzantem. Podbudowa torowiska jest na dłuższym odcinku, ale do ułożenia na niej szyn, jeszcze daleko. Z kolei po Franciszkańskiej od Regionalnego Centrum Krwiodawstwa do Wojska Polskiego tramwaje nie pojadą, bo nie wykonano odcinka 10 m torowiska za RCKiK, pod którym znajduje się ogromny kolektor. Jezdnia z torowiskiem jest w tym miejscu na tyle niestabilna, że się dwa lata temu się zapadła.
Albo asfalt albo tory
Modernizacja Wojska Polskiego postępuje, ale na zbyt duże usprawnienie ruchu w tym rejonie na razie nie ma co liczyć. Podsumowując, na odcinku o długości ok. 2 km położono na razie szyny na odcinku ok. 160 m (okolice Palki – Chryzantem), a asfalt na fragmencie około 500 m (od Czeremoskiej do Oblęgorskiej). Co ważne, nie ułożono tam jeszcze warstwy ścieralnej, tylko wiążącą.