Modernizacja torowiska na ul. Strykowskiej – trasa tramwajowa gotowa niemal w połowie
Nowa trasa tramwajowa na ul. Strykowskiej jest gotowa w połowie, czyli od ul. Wojska Polskiego do ul. Strykowskiej 20. Na tym odcinku rozwieszono już siec trakcyjną, ale tylko po jednej stronie torowiska – w kierunku centrum. W międzytorzu posiana jest również trawa.
Natomiast od nowego bloku przy ul. Strykowskiej 20 w kierunku rozjazdu dla dwukierunkowych tramwajów ułożono i zespawano torowisko. Wybudowano też przystanek przed rozjazdem i zamontowano większość słupów trakcyjnych. Gotowa jest też sygnalizacja tramwajowa przy przystanku, a także światła dla pieszych i rowerzystów.
Rozjazd zamiast pętli
Sygnalizację zamontowano w miejscu dawnej pętli tramwajowej, z której mogły korzystać zarówno tramwaje jedno jak i dwukierunkowe. Podczas modernizacji standardową peltę zlikwidowano i bliżej ul. Inflanckiej wybudowano rozjazd tylko dla dwukierunkowych tramwajów. Tym samym w Łodzi powstała kolejna trasa przeznaczona wyłącznie dla jednego typu wagonów, których łódzki przewoźnik ma na stanie tylko ok. 50 sztuk.
Początkowo planowano, że podczas modernizacji torowisko na ul. Strykowskiej zostanie wydłużone aż do stacji kolejowej Łódź Marysin. W jej pobliżu miała powstać pętla, z której mogłyby korzystać wszystkie typy tramwajów. Jednak na przedłużenie trasy zabrakło środków.
Do zakończenia prac pozostało półtora miesiąca
Do zakończenia modernizacji torowiska na ul. Strykowskiej pozostało półtora miesiąca. Do tego czasu wykonawca musi wykonać prace w międzytorzu, zamontować przy rozjeździe mechanizmy zwrotnic, rozwiesić do końca sieć, wykonać przejazdy przez torowiska prowadzące do posesji i dokończyć budowę drogi rowerowej oraz chodników.
Po wznowieniu ruchu tramwajowego na ul. Strykowskiej ma po niej kursować linia 1 (Doły – Dąbrowa) i 6 (Doły – Kurczaki).