Modernizacja Przybyszewskiego – na jej zakończenie trzeba czekać do czerwca
Niemal rok później niż przewidziano w umowie zakończy się modernizacja torowiska na pierwszym odcinku Przybyszewskiego, czyli od pl. Reymonta do Grabowej. Wstępnie finisz inwestycji miał nastąpić w ubiegłoroczne wakacje. Jednak wykonawca nie zakończył prac nawet do grudnia 2023 r.
Zarząd Inwestycji Miejskich podkreśla, że prace na pierwszym odcinku Przybyszewskiego są bardziej zaawansowane niż na drugim (Grabowa – Śmigłego-Rydza), co właściwie nie powinno dziwić, bo rozpoczęły się w połowie stycznia ubiegłego roku. Jednak przez wiele miesięcy to wykonawca przebudowy drugiego odcinka Przybyszewskiego mógł pochwalić się większym zakresem wykonanych prac, chociaż rozpoczął je dopiero w kwietniu 2023. Niestety, drugi modernizowany odcinek obejmuje skrzyżowanie z Kilińskiego, na którym od kilku miesięcy jest ogromny wykop. Zatem w łącznym zestawieniu, odcinek od Grabowej do Śmigłego-Rydza wypada gorzej pod względem zakresu wykonanych prac.
Modernizacja Przybyszewskiego [GALERIA]
Nadal brakuje płyt torowo-drogowych na wielu odcinkach
Torowisko na Przybyszewskiego ma zostać wykonane w technologii płyty węgierskiej, ale na pierwszym odcinku, podobnie jak na drugim, w kilku miejscach nadal nie ułożono płyty drogowo-torowej. To w niej docelowo mają zostać zamontowane szyny. Prace tego typu rozpoczęto w pobliżu Grabowej. Jednak znacznie więcej szyn leży tam luzem niż w przeznaczonych do tego rowkach w płycie. Szyn nie ułożono aż do Dębowej, a już od Praskiej kończy się płyta. Kolejny jej fragment rozpoczyna się dopiero za Kruczą i kończy przy pl. Reymonta. Jednak na tym ostatnim odcinku montaż torów też dopiero się rozpoczął. Jak postęp prac na pierwszym odcinku Przybyszewskiego opisuje Zarząd Inwestycji Miejskich?
– Trwają prace brukarskie oraz instalacyjne – relacjonuje Małgorzata Loeffler, rzecznik ZIM.
Wielka wyrwa na skrzyżowaniu Przybyszewskiego i Kilińskiego
Modernizacja drugiego odcinka Przybyszewskiego (Grabowa – Śmigłego-Rydza), gdzie prace rozpoczęły się w kwietniu 2023 r., też ma się zakończyć w tegoroczne wakacje. Największe wyzwanie dla wykonawcy tego odcinka to przebudowa skrzyżowania z Kilińskiego, gdzie od kilku miesięcy jest wielki wykop. Przez teren budowy nie tylko trudno przejeżdżać autem, bo ruch kołowy na Kilińskiego nadal jest utrzymany, ale nawet trudno przemieszczać się tam pieszym ze względu na błoto i materiały budowlane zalegające na poboczu.
– Od Śmigłego-Rydza do Grabowej aktualnie powstaje koryto nowego torowiska tramwajowego – mówi Małgorzata Loeffler, rzecznik Zarządu Inwestycji Miejskich.
Płytę drogowo-torową ułożono od kamienicy przy Kilińskiego 56 aż do Łęczyckiej. Częściowo są w niej zamontowane szyny. Zainstalowano również część słupów trakcyjno-oświetleniowych. Natomiast na skrzyżowaniu z Przędzalnianą jest jeszcze prowadzony jest montaż instalacji ziemnych.
– Trwa też budowa odwodnienia na skrzyżowaniu ulicy Przybyszewskiego z ulicą Przędzalnianą – dodaje Małgorzata Loeffler.
Na odcinku od Łęczyckiej do Śmigłego-Rydza wylana jest tylko podbudowa i kilku punktach trwają nadal prace ziemne.
Wiadukty nadal w budowie
Warto też wspomnieć o dalszym odcinku Przybyszewskiego, gdzie w ubiegłym roku miała się zakończyć budowa trzech wiaduktów.
– Trwa przebudowa ulicy Przybyszewskiego, ale budowane od podstaw są również wiadukty, dwa drogowe i jeden tramwajowy. Inwestycja jest realizowana etapami. Jako pierwszy wybudowany od podstaw został wiadukt północny, teraz prace koncentrują się przy budowie wiaduktów tramwajowego i południowego. Przy budowie nowych wiaduktów trwają prace w branży mostowej. Wykonawcę zobaczymy przy montażu roboczych podestów i zbrojenia ustroju nośnego – informuje Małgorzata Loeffler, rzecznik Zarządu Inwestycji Miejskich.
Po przebudowie wiadukty mają być węzłem przesiadkowym. Zostaną one wyposażone w windy oraz ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami. Natomiast pod wiaduktami ma powstać parking dla aut i rowerów.
Komentowane 3
Dlaczego co jakiś czas znikają brygady remontowe z placu budowy i nic się nie dzieje ? Pracowników można policzyć. Na palcach obu dłoni. Jeśli nie ma kto pracować przy drogach, to albo nie zaczynać, albo sprowadzić Chińczyków i w kilka miesięcy będzie można korzystać z nowej drogi, a nie czekać w bałaganie 2 lata.
Mieszkam w okolicy remontów Przybyszewskiego. Jeden wielki dramat. Całymi tygodniami nic tu się nie dzieje, bo to raz śnieg, raz deszcz, raz wieje. Jak dla mnie to koniec będzie w wakacje, ale 2025 roku.
Czyli tradycyjnie w Łodzi:opóźnienie zgodne z planem a do zrobienia została już kosmetyka