11 miesięcy trwa modernizacja Przybyszewskiego na pierwszym odcinku
Przebudowa pierwszego odcinka Przybyszewskiego, czyli od pl. Reymonta do ul. Grabowej, rozpoczęła się 16 stycznia. Wstępnie planowano, że odcinek ten będzie gotowy w tegoroczne wakacje, ale już po pierwszych miesiącach prac było wiadomo, że nie zostanie on dotrzymany. Wykonawca długo prowadził prace ziemne, a ekipy drogowców rzadko pojawiały się na placu budowy, o czym informowali okoliczni mieszkańcy i przedsiębiorcy. Na razie betonowe płyty, w których zamontowane powinny zostać szyny, znajdują się na odcinku od ul. Grabowej do ul. Praskiej. Tory ułożone są jednak luźno, więc przed wykonawcą jeszcze ich montaż. Drugi odcinek z betonową podbudową zaczyna się przy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej i kończy przy pl. Reymonta. Tam wykonawca rozpoczął już montaż szyn, ale na niewielkim odcinku. Na razie głównie rozkłada tory na betonowych płytach, a ich część chowa pod namiotem.
Co ważne, na pierwszym modernizowanym odcinku Przybyszewskiego pojawiły się już pierwsze odcinki chodników, co znacznie ułatwia pieszym przemieszczanie się po drodze, która tonie w błocie. Jednak do ukończenia prac torowych, a tym bardziej drogowych jeszcze bardzo daleko. Do końca tego roku wykonawca na pewno nie zapewniłby przejezdności ani tramwajom ani autom. Modernizacja Przybyszewskiego na odcinku od pl. Reymonta do ul. Grabowej na pewno potrwa jeszcze kilka miesięcy, zwłaszcza, że sezon zimowy dopiero się rozpoczyna.
Modernizacja Przybyszewskiego [GALERIA]
Kilińskiego bez autobusów
Podobnie jest na drugiej modernizowanej części ul. Przybyszewskiego, czyli od Grabowej do al. Śmigłego-Rydza. W tym przypadku najmniejszy zakres wykonanych prac widać na skrzyżowaniu Przybyszewskiego i Kilińskiego, gdzie nadal utrzymywany jest ruch kołowy. Dzisiaj rano (21 grudnia) ze względu na zły stan nawierzchni wycofano z Kilińskiego linie autobusowe 59 i Z7. Jednak liczba wycofanych linii zwiększy się od nocy. Wówczas do odwołania zmianie ulegną trasy autobusów linii 59, Z7, N3A/B, N5A/B (zmiany tras linii nocnych od nocy 21/22 grudnia br.)
linia 59
z pętli Dw. Łódź Chojny do skrzyżowania Kilińskiego – Zarzewska bez zmian, następnie ul. Zarzewską, Rzgowską, pl. Reymonta, Piotrkowską, Milionowa, Kilińskiego i dalej obecną trasą.
z pętli Radogoszcz Wschód do skrzyżowania Kilińskiego – Milionowa bez zmian, następnie Milionową, Piotrkowską, pl. Reymonta, Rzgowską, Zarzewską, Kilińskiego i dalej obecną trasą.
linia Z7
z pętli Widzew Augustów do skrzyżowania Milionowa – Kilińskiego bez zmian, następnie ul. Milionową, Piotrkowską, pl. Niepodległości, Rzgowską do pętli pl. Niepodległości.
z pętli pl. Niepodległości ul. Piotrkowską, Milionową i dalej stałą trasą.
linia N3A/B
z pętli Teofilów Rojna do skrzyżowania Sienkiewicza – Tymienieckiego bez zmian, następnie ul. Tymienieckiego, Piotrkowską, pl. Niepodległości, Rzgowską, Zarzewską, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Rzgowską, Broniewskiego i dalej obecnymi trasami.
z pętli ICZMP do skrzyżowania Rzgowska – Dąbrowskiego bez zmian, następnie ul. Dąbrowskiego, Kilińskiego, Zarzewską, Rzgowską, pl. Niepodległości, Piotrkowską, Tymienieckiego, Sienkiewicza i dalej obecną trasą.
linia N5A/B
z pętli Radogoszcz Zachód do pl. Niepodległości bez zmian, następnie: Rzgowską, pl. Reymonta, Piotrkowską, Milionową, Śmigłego Rydza i dalej obecnymi trasami.
Z pętli Janów i Andrespol do skrzyżowania Milionowa – Kilińskiego bez zmian, następnie: Milionową, Piotrkowską, pl. Reymonta, Rzgowską, pl. Niepodległości, Piotrkowską, Sieradzką i dalej obecną trasą
Na trasie objazdu autobusy zatrzymają się na istniejących przystankach oraz dodatkowo utworzonych:
-Milionowa – Piotrkowska w kier. zachodnim;
-Milionowa – Słowiańska w kier. zachodnim;
-Milionowa – Słowiańska w kier. wschodnim;
Wartoprzeczytać
-Milionowa – Kilińskiego w kier. zachodnim;
-Milionowa – Kilińskiego w kier. wschodnim;
-Kilińskiego – Milionowa w kier. północnym.
Drugi modernizowany odcinek Przybyszewskiego bez torów
Przez skrzyżowanie Przybyszewskiego i Kilińskiego auta przemieszczają się obecnie po wąskim skrawku jezdni, który sąsiaduje z ogromnym wykopem, zajmującym ponad 70 proc. tarczy skrzyżowania. Na pewno nie jest to odpowiednia trasą dla autobusów, tym bardziej, że dzisiaj w pobliżu jezdni rozładowywano spore elementy torowiska, a dokładnie przyszłe łuki tramwajowe.
Przebudowa skrzyżowania jest obecnie na etapie prac ziemnych, więc kolejne 6 miesięcy, na które zgodził się Urząd Marszałkowski pewnie zostanie wykorzystane przez wykonawcę w całości. Raczej roboty nie zakończą się wcześniej niż w czerwcu. Na dalszym odcinku w stronę al. Śmigłego-Rydza wykonano część prac torowych. Na odcinku od al. Śmigłego-Rydza do ul. Przędzalnianej ułożono fragment betonowych płyt i niewielki fragment szyn. Zaraz za nimi znajduje się ogromne rozlewisko, przy którym przemieszczają się auta. Oczywiście jeżdżą nie po jezdni, a po wąskim pasie gruntówki. Od ul. Przędzalnianej do ul. Ozorkowskiej położona została podbudowa pod torowisko, która obecnie otoczona jest zabłoconym wykopem. Od ul. Ozorkowskiej sąsiedztwo podbudowy jest bardziej uporządkowane, ale betonowe płyty zaczynają się dopiero przy ul. Przybyszewskiego 99, jednak szyn w nich nie zamontowano. Do ul. Przybyszewskiego 93 jest kilka luk w betonowych płytach, podobnie jak na dalszym odcinku do ul. Przybyszewskiego 58. Tu również nie zamontowano torów. Dalej, do skrzyżowania z ul. Kilińskiego, na placu budowy jest tylko błoto. Na odcinku od al. Śmigłego-Rydza do ul. Grabowej modernizacja Przybyszewskiego też raczej nie zakończy się wcześniej niż w czerwcu.
Z trzech estakad na razie jest tylko jedna
Również do czerwca przedłużona została przebudowa wiaduktów na ul. Przybyszewskiego. Do końca tego roku miały być gotowe trzy nowe estakady, dwie drogowe i jedna tramwajowe. A na razie powstał tylko jeden wiadukt drogowy.
Wykonawca wybudował też niewielki fragment estakady torowej i montuje właśnie elementy drugiego wiaduktu drogowego.
Przebudowa wiaduktów na Przybyszewskiego [GALERIA]
Przebudowa wiaduktów na ul. Przybyszewskiego zakłada też budowę parkingów Park & Ride, przebudowę Papierniczej i Niciarnianej. Oby sześć dodatkowych miesięcy na to wystarczyło.