Po łódzkich torowiskach kursuje ponad 50 tramwajów, które wcześniej przez kilkadziesiąt lat jeździły w niemieckich miastach. MPK-Łódź od wielu lat sprowadza używane wagony, bo nowy tabor jest zbyt drogi żeby dokonywać systematycznych zakupów. Do tej pory łódzki tabor zasiliło 18 wagonów M8CN z Bielefeld, 35 tramwajów NF6D z Bochum i ostatnio 3 wagony sprowadzone z Jeny, chociaż łącznie zakupiono ich 10 sztuk. Co ważne, wszystkie te wagony są dwukierunkowe, więc mogą obsługiwać linie na Doły (linie 6 i 1) czy na rondo Powstańców 1863 r. (linia 3).
Czytaj więcej: MPK-Łódź chce kupić 15 nowych tramwajów
Ostatnio łódzki przewoźnik zdecydował się na kolejny zakup. Ogłosił przetarg na dostawę 10 sztuk niskopodłogowych i dwukierunkowych wagonów. Jak podkreśla w dokumentacji przetargowej, wagony te nie mogą mieć więcej niż 30 lat, czyli nie powinny być wyprodukowane przed 1993 r. Założenie jest takie, że mają one pomieścić nie mniej niż 130 pasażerów, ale minimum 45 z nich powinno mieć możliwość usiąść.
Otwarcie ofert w przetargu ma nastąpić 7 czerwca.
Komentowane 2
Dzień dobry . Kupię stary wrak tramwaju dla fundacjii kobiet. Poproszę o jakiś sygnał. Dziękujemy z góry.
nie mogą mieć więcej niż 30 lat, czyli powinny być wyprodukowane przed 1993 r.
to na maturze będzie zadanie z matematyka/logika czy bardziej polski/gramatyka