Tramwaj z Jeny na początku ma obsługiwać linię 15
Niskopodłogowy, dwukierunkowy tramwaj z Jeny początkowo obsługiwać będzie linię 15.
– Staramy się, aby ten tabor niskopodłogowy był w jak największej liczbie. Tramwaj jest dwukierunkowy. Jest to duże ułatwienie, ponieważ nie jest potrzebna klasyczna pętla do tego, aby tramwaj zawrócił. Wagon ma tak naprawdę kabiny z 2 stron. Motorniczy się przesiądzie i może przyjechać w drugim kierunku – mówi rzecznik prasowy MPK Piotr Wasiak.
– Tramwaj się dosyć fajnie rozpędza i jest przede wszystkim ciepły. W środku ma automatyczne ogrzewanie. Ma przygotowaną już również tapicerkę. Fotele są miękkie, wygodne – mówi Paweł Kaźmierczak, motorniczy tramwaju.
– Planujemy na początku następnego roku, że pojechałby drugi. Następne pojazdy, które przyjadą z Jeny powinny być u nas w Łodzi 10-11 styczeń, potem dwa następne w granicach 26 stycznia i zamykamy dziesiątkę w ostatnich dniach lutego – dodaje Dariusz Domański, kierownik zajezdni numer 2 na Chocianowicach.
Tramwaje udało się zakupić w cenie 30 tysięcy euro za sztukę, czyli 130 tysięcy złotych. Koszt nowego tramwaju waha się od 8 do 10 milionów złotych.