Bilety kolejowe kupujemy przez Internet
Po raz pierwszy w historii odsetek biletów kupionych w aplikacjach i przez strony internetowe był wyższy od tradycyjnego systemu sprzedaży. To wyniki zaprezentowanego raportu Urzędu Transportu Kolejowego – mówi rzecznik instytucji, Tomasz Frankowski.
– W ubiegłym roku pasażerowie kolei kupili przez aplikację mobilne i Internet 35 proc. biletów, a w kasach biletowych nieco ponad 29 proc.. Udział kanałów internetowych w liczbie sprzedanych biletów zwiększył się o ponad 7 punktów procentowych rok do roku. Najczęściej przez Internet kupowane są bilety jednorazowe, relacji dalekobieżnych i z odpowiednim wyprzedzeniem.
Posłuchaj:
Automaty coraz bardziej popularne
Coraz chętniej też kupujemy bilety kolejowe w automatach zainstalowanych zarówno w pociągach jak i na stacjach – dodaje Tomasz Frankowski.
– W 2022 roku na zakup w biletomacie zdecydowało się ponad 9 proc. podróżnych. Największe spadki w kanałach dystrybucji biletów od lat dotyczą stacjonarnych kas biletowych. W 2018 roku ich udział wynosił jeszcze ponad 50 proc., a w 2022 by już poniżej 30 proc. wszystkich sprzedanych biletów. Zmniejszyło się także zapotrzebowanie na zakupy biletów u drużyn konduktorskich – dodaje Tomasz Frankowski.
Posłuchaj:
Niewykluczone, że sprzedaż biletów w kasach spada, bo na niektórych stacjach nie ma chętnych na ich obsługę. W regionie łódzkim tak jest m.in. w Sieradzu. Nie ma też kasy na dworcu w Zgierzu.