Dwugodzinna dyskusja rozwinęła się aż do rozmów o strategii miasta dotyczących transportu publicznego.
Wiceprezydent Łodzi przyjął wszystkie uwagi, kierując tok rozmów w stronę przyjęcia koncepcji małej architektury, której autorami mają być jej użytkownicy.
Ulica nie zostanie zwężona, ale nie zostanie też poszerzona. Jej gabaryty jeśli chodzi o nośność, intensywność ruchu, pozostaną takie, jakie były. Jeśli chodzi o śmieciarki, to zgadzam się – zgłosimy naszym służbom oczyszczania, że ta infrastruktura jest niedostosowana do najcięższego sprzętu – mówił Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi.
Jedną z czynnie biorących udział w dyskusji była pani Dorota Grall, mieszkanka ul. Zelwerowicza
Spotkanie było bardzo potrzebne. Pokazuje, jak są zainteresowani mieszkańcy. Ważne, że podjęta jest dyskusja, że perspektywa wykonania tej inwestycji nie jest zbyt odległa, bo Zelwerowicza, Krzywickiego troszkę później pozwoli nabrać doświadczenia przedstawicielom miasta w zaplanowaniu kolejnych tego typu działań – mówiła Grall.
Mieszkańcy postulowali między innymi przeniesienie linii energetycznych pod ziemię, budowę progów zwalniających na ulicach osiedlowych i zadbanie o czystość ulic oraz chodników.