Wysokie koszty utrzymania miejskiej gazety Łódź.pl
Jak twierdzi Bogusław Ciupka z Konfederacji, gazeta jest propagandową tubą Urzędu Miasta.
– Nakład tej gazety to jest 60 000 egzemplarzy, każde wydanie, 3 razy w tygodniu. Każdy egzemplarz to 16 stron, więc jak tutaj można mówić o jakichś oszczędnościach? To jest gigantyczne przedsięwzięcie. Gigantyczna tuba propagandowa Urzędu Miasta, przy czym to nie jest gazeta, w której są omawiane jakieś takie bieżące żywotne problemy mieszkańców. Tutaj nie znajdziemy informacji na temat przedłużających się remontów, dziurawych dróg, czy ewentualnie fatalnego stanu naszych kamienic – zaznacza Bogusław Ciupka.
Posłuchaj:
Koszty wzrosły o 536 proc.
Według Ciupki w ciągu dwóch lat od wydawania miejskiej gazety koszty jej produkcji i dystrybucji znacznie wzrosły.
– Gazeta ta jest reklamowana jako gazeta, która jest darmowa. Kosztowała ona mieszkańców Łodzi 3 686 933 zł. Na ten koszt składają się 650 000 koszty dystrybucji. W stosunku do 2021 r. koszty te wzrosły o 536 proc., 149 000 są to koszty dystrybucji w MPK-Łódź, tutaj wzrosło o 53 proc. w stosunku do poprzedniego roku – podkreśla Bogusław Ciupka.
Posłuchaj:
Na pytanie o zarzuty Konfederacji związane z gazetą Łódź.pl ani buro prasowe Urzędu Miasta Łodzi, ani redakcja Łódź.pl do tej pory nie udzieliły odpowiedzi.