Kolejny tunel powstanie pod Łodzią
Nowy tunel, o długości 5 kilometrów, będzie przeznaczony dla pociągów kolei dużych prędkości. Trasa miałaby połączyć Berlin z Kijowem. Komisja Europejska na ten projekt chce przeznaczyć 25 miliardów euro. Koszt budowy drugiego tunelu pod Łodzią wynosi 400 milionów euro.
Wszystko po to żebyśmy nie budowali za swoje, ale za wspólne środki z Unii Europejskiej, bo warto z tych pieniędzy skorzystać. Unia Europejska daje bardzo mocny sygnał i bardzo mocno chce kłaść nacisk na inwestycje kolejowe. Dla nas w Łodzi wydaje się to jest absolutnie najważniejsze, więc pracujemy w komisji tak, żeby te środki zostały przekazane. – mówi europoseł Dariusz Joński.
W lutym ma zostać wyłoniony wykonawca tunelu. Projekt CEF to wieloletni fundusz przeznaczony na realizację projektów infrastrukturalnych w dziedzinie transportu, energetyki i telekomunikacji. Kraje, które weszły do UE po 2004 roku, mogą liczyć na 80% dofinansowania.
Komentowane 19
” Trasa miałaby połączyć Berlin z Kijowem.” – Ten tekst to kompletna manipulacja zawalająca kaczką dziennikarską.
Po pierwsze tunel powstaje dla pociągów dalekobieżnych, które mają obsługiwać połączenia z Warszawy do Poznania i Wrocławia (linia kolejowa nr 85 i 86). Po drugie nie ma żadnych planów na KDP, które miałyby łączyć Berlin z jakimkolwiek polskim miastem, a po trzecie temat budowy linii KDP łączącej Warszawę z Kijowem nadal pozostaje kwestii dyskusyjnej. Od pewnego czasu forsowane są połączenia międzynarodowe przez Hrebenne, przez które mają kursować międzynarodowe pociągi z Ukrainy (Kijowa) do Warszawy, a nawet fragment ostatnio też była mowa o wykorzystaniu części linii kolejowej nr 69 Rejowiec – Hrebenne pod budowę KDP łączącego Ukrainę.
Autor tekstu Adam Łużyński użył nie ładnej manipulacji przez którą ludzie się teraz denerwują i kłócą. Budowa tunelu KDP pod Łodzią jest po to aby połączyć Warszawę oraz CPK z Poznaniem i Wrocławiem i miastami znajdującymi się po drodze (choćby Łodzią, Brzezinami i Kaliszem). Nie wykluczam, że w przyszłości pojawią się połączenia międzynarodowe Berlin – Kijów kursujące przez Łódź, ale póki co jest to daleka pieśń przyszłości i mówmy o tym co teraz jest najważniejsze. Nie mówmy o rzeczach, które nawet nie są jeszcze planowane. Nawet nie wiadomo czy w ogóle kiedykolwiek będzie w ogóle takie połączenia KDP jak Berlin – Kijów.
Naprawdę ten tekst z połączeniem Berlin – Kijów mógłby konkurować z wrocławską libacją na skwerku.
Szkoda że nie zapytano mieszkańców co o takich ,,budowach” sądzą !Na razie widać mury okalające tory i wielkie utrudnienia dla mieszkańców w normalnym przemieszczaniu się wzdłuż torów tak jak przy ul.Skarpowej,Żniwnej i Żubardzkiej gdzie starsi schorowani ludzie nie mogą dostać się do sklepu Odido czy też do pobliskiej przychodni na ul.Żubardzkiej gdzie można było przejść drogą gruntową przy torach a teraz nie da rady trzeba dotrzeć do przystanku i jechać tramwajem nadrabiając całe kilometry!No i ten betonowy mur co miał chronić przed hałasem jeszcze go wzmaga a ten sygnał dźwiękowy na tym przejeździe kolejowym tragedia wyje we dnie i w nocy nawet ludzie nie mogą spać w nocy a co dopiero zwierzęta!
Łódź się zapada?
Długość 5 km ?
Bardzo dobrze, kolejna dobra inwestycja, miasto skorzysta. A ciołki z komentarzy to typowa, niewykształcona czarna masa – jak to przeważnie pod artykułami popularnych serwisów czy na Facebooku można znaleźć.
Dobrze By BYLO ŻEBY TE TUNELE BYŁY TEŻ SCHRONAMI PRZECIWATOMOWYM I.
Niestety przy dzisiejszej technice wojskowej żaden tunel kolejowy nie ochroni mieszkańców przed wybuchem głowicy jądrowej !
CIOŁKIEM to jesteś ty skoro obrażasz innych ludzi. Każda inteligentna osoba wie że zdania możemy mieć różne a należy się szanować
Właśnie dlatego stad sie wynosze, debilne, przeciągające się w nieskończoność inwestycje i robiebie na złość mieszkańcom
Szerokiej drogi.
Nawet nie pytają ludzi tylko sami podejmują decyzję Myślą że to ich prywatny folwarku. Były 2 dworce i można było podjechac bez problemu . Teraz połącza dla20 osób
Kolejny tunel który już jest w budowie. Artykul z 23 roku czy propaganda Europejska?
Szkoda tylko, że przez kolejne tunele poziom wód podziemnym się obniża. Druga sprawa to skończmy jedno i bierzmy się za kolejne.
Fajnie, tylko taka prośba, róbcie to tak, by miasta nie paraliżować, a przede wszystkim domów nie zawalać…
Lo0
Żarty jakieś ze mamy paraliżować miasto by niemcow z banderowcami łączyć…. Ale pewnie te nasze kołki już to przyklepaly
Serio tunel łączący Berlin z kijowem musi iść pod miastem? Nie moze.go ominąć? To żałosne…
Można ciągnąć kasiore ile sie da cwaniaki ustawiaja sie w kolejce
Słuszna uwaga